Twee drukke maanden - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Twee drukke maanden - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Twee drukke maanden

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

02 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Halloooo,

Zo snel als ik nu met een nieuwe (recentere) update is bijna niet mogelijk, hihi :-)

Na de zomervakantie begon mijn werk op school met twee insetdays (studiedagen). Fijn om tijd te hebben om het klaslokaal in te richten, dingen te overleggen m.b.t de 'special needs children' en even tijd te besteden met de nieuwe docenten van Year 5 (Halima's jaar). Er zijn twee docenten betrokken in de klas, Nilgun die maths en science les geeft en Nessan die Literacy en nog wat andere vakken geeft. Nessan is tevens de SENCO (special educational needs coordinator), dus ik overleg met hem veel over Halima en de andere kinderen met die extra hulp ontvangen. Vanwege het nieuwe rooster met Mimi en Jacob (ze gaan in de ochtend naar pre-school) werk ik 5 dagen op school, twee ochtenden en drie hele dagen. Ik werk op maandag en dinsdagmiddag met de tweeling. Daarnaast werk ik woensdag na schooltijd een middag bij Charlotte en donderdag middag heb ik ‘afterschool club’ met Nathan (een van de special needs children op school). Vrijdagmiddag gebruik ik om te studeren.
Omdat Mimi en Jacob op vakantie waren, werkte ik 5 dagen na schooltijd bij Charlotte, met Iris en haar nieuwe zusje Nora. Het tweede weekend van September was een bijzonder weekend, mijn vriendinnetje Daniella ging trouwen. Laurens en ik vertrokken vrijdagmiddag met het vliegtuig naar Eindhoven. Ik had de eer om getuige te zijn en tevens een aandeel te hebben binnen de ceremonie van het huwelijk. De bruiloft was een mooie ervaring; het leek net of we ons in Frankrijk bevonden (wijngaarde in brabant) :-).

Het derde weekend van September moesten Laurens en ik oppassen in Hongarije! Jaja, een van mijn (ons) oppasadresje (nederlandse Charlotte met haar tweeling) had een bruiloft in Hungarije en had oppas nodig; tickets en hotel betaald voor ons beiden! Wij hoefde alleen maar zaterdagavond op te passen, dus we besloten de avond ervoor naar Wenen te gaan (we vlogen sowieso via Wenen) om daar nog wat tijd door te brengen. Vanuit daar pakten we de trein naar Hongarije; wat een ervaring in een land waar niemand Engels spreekt.. Het oppassen ging prima en de volgende dag hebben we nog het paleis van Fertrod bezocht voordat we richting Wenen vertrokken om onze vlucht naar London te pakken. Eind september moest ik helaas weer afscheid nemen; Dorine, de tweede nanny van Mimi en Jacob zou stoppen met werken. Gelukkig blijft Dorine wel in London wonen en houden we nog goed contact. In het weekend hadden Laurens en ik afgesproken met Madara om te lunchen en rond te wandelen in de buurt van St Pancras waar er een open dag plaatsvond van diverse gebouwen rondom het station. S'avonds moest ik oppassen en Laurens ging met een aantal vrienden de stad in. Net voor onze verhuizing naar ons nieuwe adres werd ik ziek. Uiteindelijk bleek het te gaan om een blaasontsteking die was doorgetrokken naar mijn nieren.
Zaterdag 29 september was het dan zover, onze verhuizing (samen met Sanjay) naar ons nieuwe adres in de buurt van Finsbury Park (10 minuten fietsen van ons eerste adres in London). Omdat ik helaas nog ziek was heeft Laurens heeft veel gedaan m.b.t. het schoonmaken en inruimen van ons huisje. Sanjay was dat weekend in Burmingham omdat zijn vriendin jarig was..

Oktober was een koude maand; niet alleen wordt het buiten kouder, maar helaas hadden wij in huis wat problemen met ons warm water en verwarming. Ook hadden we nog geen internet, dus het voelde net weer even terug te gaan in de tijd; naar ons eerste adres in London.. Vrijdag gingen Laurens en ik kijken (en meedoen) bij een volleybaltraining in een sporthal in de buurt. Het was een vrijblijvende training met man/vrouw gemixt en tevens diverse niveaus. In het weekend hebben we veel spullen gekocht voor het huis en zondagavond hebben we nog wat spullen gekregen van mijn vriendin Lorena.. Daarnaast hebben we wat gestudeerd. Laurens en ik hebben besloten om elk weekend een paar uurtjes in de library (we zijn ingeschreven in de British Library) te studeren. Ik kan dan aan mijn Educational Psychology cursus werken en Laurens richt zicht momenteel op literatuur gerelateerd aan zijn werk.
De tweede week van Oktober kwam Willeke op bezoek. Zaterdagochtend ben ik even langs Olivia (nanny vriendin) gegaan omdat zij moest oppassen bij haar oude gezin in London. Willeke en Laurens zijn naar oost London gegaan, oa. naar Whitechapel Gallery. Rond 3 uur ontmoetten we elkaar in het Geffrey Museum waar we oa. geluncht hebben. Daarna hebben we een lange bustocht gemaakt richting huis. In de avond hebben we heerlijk gedineerd in een Aziatisch restaurant. Zondag hebben we nog wat geshopt en begin van de middag heeft Laurens zijn moeder op de eurostar gezet terug naar huis. De derde week van oktober, op zaterdagavond, kwamen mijn ouders. Zondag hebben we gewandeld helemaal richting Hamstead Heath waar we een mooi uitzicht hadden. Maandag zijn mijn ouders meegegaan naar Mimi en Jacob waar ik heel de dag moest oppassen. We hebben gewandeld naar het werk van Laurens en we zijn naar een museum gegaan met de twins. Dinsdagavond zijn we naar de musical 'Billy Eliot' gegaan. Woensdag hebben mijn ouders mijn school bezocht en hebben ze Charlotte ontmoet, een van mijn eerste oppasbaantjes.
Het laatste weekend van Oktober was tevens een sociaal weekend. Vrijdagavond hadden we een feestje van het werk van Laurens. Zaterdag zijn we gaan stappen met wat oud-huisgenootjes voor Haloween en zondag hadden we een etentje met onze Amerikaanse vrienden Sam en Erika. Gelukkig was dit het begin van mijn herfstvakantie, dus heb ik het de afgelopen dagen wat rustiger gehad (buiten wat oppaswerk).. Net voor de herfstvakantie heb ik goed nieuws gehad; ik heb meer uren gekregen op school. Al mijn uren vrijwilligerswerk worden vervangen door betaalde taken!

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van ons leventje hier in London!

Tot de volgende keer!

Xxjes Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 13307

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: