Actieve en sociale tijd smaakt naar meer - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Actieve en sociale tijd smaakt naar meer - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

19 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het eerste weekend van maart hadden met Lorena en Olivier afgesproken te lunchen in een Italiaans restaurant bij ons in de straat. Het was leuk om hun dochter Paloma (8 maanden oude babygirl) weer te zien. S' avonds moesten we oppassen en hebben we wat gestudeerd. Zondagmiddag hebben we gezellig saampjes door de stad gewandeld en als afsluiting van de dag hebben we een film gekeken in de bios; een bijzondere film gebaseerd op een boek die Laurens had gelezen; Cloud Atlas.
Maandag na schooltijd vertrok ik met enkele collega's naar een feestje van Kids Company, de organisatie waar ik al ruim een jaar vrijwilligerswerk doe (oa ‘Speak up’; een moment in de lunchpauze, waarop kinderen met problemen kunnen praten). Het was zo gezellig dat we na het feestje nog in een pub zijn blijven hangen met enkele collega's waaronder Kevin the Headteacher en Nessan de SENCO (special educational needs coordinator). In het weekend hadden Laurens en ik afgesproken met Erika en Sam (onze Amerikaanse vrienden) om spelletjes te spelen. Dat eindigde weer op een avond met veel lekkere hapjes en wijn. Zondag besloten we naar zuid London te gaan (Brixton) om daar de buurt te verkennen en s' avonds hadden we Madara en Agris uitgenodigd om een film bij ons te kijken.
De maandag erop moest ik s' avonds oppassen bij Charlotte en dinsdag zijn we gaan uiteten voor de verjaardag van Sanjay. We aten in een restaurant, Nando's, waar Sanjay al maanden over praatte; teleurstelling voor ons. Het was allemaal niet zo bijzonder vonden wij... In het weekend moest Laurens overdag werken en zaterdagavond vierden we de verjaardag van Sanjay, in een nachtclub. Wij hadden ons bezoek (Daan; een vriend van Laurens uit Delft) die eind van de middag was aangekomen, meegenomen. Het was een leuke avond. Zondag hebben we met Daan oost London opnieuw ontdekt, onder andere de Olympic area. Ook hebben we een mooie wandeling gemaakt langs het kanaal.
De maandag erop had ik een schooltrip met Year 5 (Halima's class) naar de fishmarket. De kinderen hebben daar geleerd de vis schoon te maken en te bereiden voor een lekkere lunch. Dezelfde week was de ' Annual Review Meeting' voor Halima; een belangrijke meeting waarin Halima's progressie op divers vlak werd besproken met haar ouders, de docenten, me (LSA; learning support assistant) en SENCO*.
De donderdag erop hadden we een badmintontoernooi op school wat erg geslaagd was. De dag erna ben ik een weekendje naar Nederland gegaan voor een ongepland bezoek aan mijn vriendinnetje. Zaterdagavond ben ik terug naar huis gevlogen omdat Laurens en ik het paasweekend hadden gepland in Brighton. We zijn daar zondag naartoe gefietst; afrader. Het waren de zwaarste 120 kilometer die ik ooit gefietst heb (en zoals de meeste wel weten ben ik wel wat gewend, zeker in het verleden met de pelecycle). Gelukkig hadden we een fantastisch hotel aan het water en hebben we maandag heerlijk genoten van Brighton in de zon.

De week erop had ik vakantie en heb ik goed kunnen uitrusten van alle drukte. Daarnaast enkele ochtenden gewerkt en natuurlijk gestudeerd en gewerkt voor school (I need to keep busy-:)) Dinsdags ben ik gaan lunchen bij Laurens en donderdags heb ik hem opgepikt om naar de bios te gaan in het centrum (we hebben een unlimited cineworld card, dus maken er graag gebruik van). Na een drukke week inclusief twee avonden sporten (badminton met collega’s op donderdag en volleybal met Laurens op vrijdag) hadden we een druk weekend voor de boeg. Zaterdag hadden we een afspraak bij onze Lloyds bank en daarna zijn we op zoek gegaan naar een reisbureau om onze reis naar Azie te bespreken. S' avonds hadden we een film/game/sleepovernight georganiseerd met 2 stelletjes van volleybal; Sia en Nuria (uit Iran en Spanje) en Meike en Dirk uit Nederland, jaja we hebben nederlandse vrienden!
De week erop heb ik heerlijk gegeten bij een andere nederlandse meid, Dorine (zij paste vroeger ook op de tweeling Mimi en Jacob). Dezelfde week hebben Laurens en ik voor de eerste keer sinds de vorige zomer weer getennist in het park. Dat was erg geslaagd! In het weekend zijn we samen naar Nederland gegaan ter ere van het concert van Boudewijn de Groot (cadeau van Laurens). Natuurlijk hebben we ook een beetje tijd gehad voor vrienden en familie; Vrijdagavond kwamen we aan in Schiphol en zijn vervolgens naar Daisy en Bjorn gegaan die in oost Amsterdam wonen. Met hen zijn we naar een leuk tentje gegaan om daar tot een uur of 3 heerlijke drankjes te verorberen. De volgende ochtend vertrokken we al vroeg (gevoelsmatig vroeg; 09.30) richting Rotterdam waar we om 11 uur mijn gezin (ouders, zus en kids) zouden ontmoeten in cafe Engel. Het was erg leuk de Julian en Ethan te zien (zie foto)!! Daarna zijn we naar Linda en Andreas gelopen die in de buurt van Blaak wonen. Daar zagen we ons kleine neefje Mees weer en Willeke en oma. We hebben een lekkere lunch gehad en met Mees geknuffeld. Daarna hebben we de trein gepakt richting Groningen waar we naar het concert zouden gaan. Het was nog spannend of onze kaartjes er waren aangezien we problemen hebben gehad met onze kaartjes. Het komt erop neer dat we geen kaartjes hadden en we via Willeke, van de vrouw van Boudewijn de Groot kaartjes hebben geregeld. En ja hoor, ze waren er! Wat een fantastisch concert waar zelfs ons nummer (de avond) werd gedraaid... Daarna zijn we heerlijk naar het hotel gegaan om vervolgens de volgende dag om 9 uur de trein te nemen om rond 12 uur in Rotterdam te zijn. Laurens heeft zijn dag gespendeerd bij Jan (een oude vriend), zijn zus en een kort bezoek bij opa en oma. Ik werd van Rotterdam opgepikt door Yolanda, waar ik haar 8 maanden oude zoontje Tiago eindelijk weer kon knuffelen. Vervolgens zijn we samen naar Dordt gegaan waar ik met mijn vriendinnetje Daniella een hapje heb gegeten op een terras in de zon. Uiteindelijk pakte ik rond half 8 weer de trein richting Schiphol en Laurens stapte in Rotterdam op dezelfde trein.
Eenmaal thuis was het weer druk op school; een meeting voor Rhianna (een van de kinderen met wie ik diverse groepen doe zoals reading, phonics en auditory memory). Ook moest ik mijn training ' 5 for play' inleveren. In het weekend ben ik naar Olivia (nanny van de babytweeling; mijn eerste echte vriendin, sinds begin 2012) gegaan die ik al lang niet gezien had. Daarna zijn Laurens en ik naar de bios gegaan in de O2 in oost London. Voorafgaand hebben we samen met Sanjay en zijn vriendin Rachel gegeten. Zondag hebben we met volleybalvriendin getennist in Finsbury Park (een park op 5 min lopen afstand). Daarna hebben Laurens en ik een spelletje gespeeld bij Lorena en Olivier en in van de avond hebben we gedineerd bij Madara en Agris. Drukke dag dus!
De week erop heb ik opgepast bij het nederlandse gezin in Hampstead Heath en donderdagavond hebben Laurens en ik een hapje gegeten met Willeke en haar klas (zij waren op schooltrip naar London). Laurens heeft de hele middag met zijn moeder in het centrum gewandeld, ik moest gewoon werken (). In het weekend hebben we voor het eerst volleybal gespeeld in de buitenlucht, in Regent Park. Laurens heeft samen met zijn volleybalteam van de maandag (hij sport maandag zonder mij en vrijdag spelen we samen volleybal) een net gekocht, en zo kunnen we dus buiten in het park sporten. Ondanks dat het weer niet fantastisch was, was het erg geslaagd en bleef het net staan :-). Dit was het begin van vele volleybal sessies in het park! S' avonds kwamen Sam en Erika dineren en daarna zijn we gaan bowlen en poolen. We eindigden in de pub om de hoek waar lifemuziek werd gespeeld. Zondag hebben we opnieuw gevolleybald, dit keer in Finsbury Park, lekker dichtbij dus. De laatste dag van de maand was het koninginnendag. Omdat we er toch een beetje van wilde meemaken, ben ik met Meike en Dirk naar het centrum gegaan om naar de Nederlandse pub bij Chinatown te gaan. We wisten niet wat we zagen; een rij van 1,5 uur om binnen te komen. No way!!

Tot de volgende keer!

Liefs Marie

  • 20 Mei 2013 - 02:42

    Tom En Ilona:

    Heee, leuk om te lezen dat jullie het daar nog steeds naar jullie zin hebben!
    Geniet ervan!!!
    Liefs Tom en Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 13310

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: