Zomervakantie 2012 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Zomervakantie 2012 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Zomervakantie 2012

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

02 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk mijn boek laten printen van ons eerste jaar in London en vanaf nu zal ik weer nieuwe berichtjes plaatsen op waarbenjij.nu! Zoals de titel al aangeeft schrijf ik een stukje over de afgelopen zomervakantie..

Het was alweer onze tweede zomervakantie in Nederland. Ditmaal had Laurens een fulltime baan. Marie had helaas wat minder om handen; tja als je in het onderwijs gaat werken dan heb je een lange zomervakantie.. Natuurlijk zou ik Marie niet zijn als ik het niet veel al vol zou plannen met extra oppassen en natuurlijk wat vakanties.

In juni hadden we al wat weekendjes weg gepland. Begin juni zijn we naar Belfast gereisd om Chris op te zoeken. Omdat de vlucht vrij prijzig was besloten we met de bus te gaan; 15uur! Je bent nog sneller naar Nederland en weer terug :-) Belfast was een interessante stad, zeer verschillend van London. We hebben gewandeld door de binnenstad (waar we onder andere de scheidingsmuur hebben gezien) en we hebben een wandeling gemaakt naar een van de bergen met mooi uitzicht op de zee. Midden juni kregen we bezoek van de moeder en oma van Laurens. Het was erg bijzonder om oma op bezoek te hebben die ondertussen al bijna eind 80 is! Eind juni moest Laurens voor zijn werk naar het buitenland, weliswaar Nederland. Mijn eerste nachtjes alleen in de grote wereldstad… Gelukkig had ik besloten om in het weekend ook naar Nederland te gaan om de pasgeboren zoon te zien van Yolanda, een goede vriendin. Wat een schatje!!

Begin juli hadden Laurens, Sanjay en ik een bbq georganiseerd ter ere van ons eerste jaar in London. Het was een geslaagd feestje met onverwachts veel gasten. Het weekend erop zijn we een dagje naar Oxford gegaan waar we werden rondgeleid door onze Amerikaanse vrienden Sam en Erika die daar studeerden. Midden juli vertrokken Laurens en ik richting Turkije waar we te gast zouden zijn op de bruiloft van Chris en Ofgu. Het was ontzettend leuk om een aantal vrienden uit Nederland te ontmoeten en samen met hen en het bruidspaar was het een onvergetelijk weekend. Na de bruiloft in Ankara vertrokken we naar Istanbul, waar Laurens en Chris herinneringen ophaalden van hun Erasmus tijd in 2008. Eind van de week zijn Laurens en ik nog samen naar een beach resort te gaan om te relaxen en lekker met z'n tweetjes te zijn! Het laatste weekend van juli hadden we een afscheidfeestje van Olivia (mijn nanny-vriendin). Het was een zeer geslaagd feestje maar helaas met een vervelend einde; mijn telefoon, oystercard en de portemonnee van Laurens zijn gestolen..

Naast de halve maand juli had ik de hele maand augustus vrij van school. Ik zou extra oppassen bij Mimi en Jacob (de tweetalige tweeling) en bij Charlotte, die net een nieuwe baby had gekregen; Nora. Daarnaast zou ik weer een aantal dagen uitstapjes maken met Fatima, het 10-jarig meisje met wie ik vorige zomer ook heb gewerkt. Dit jaar zijn we onder andere naar legoland gegaan en London Dungeon (spookhuis). Lekker druk dus! Ondertussen waren de olympische spelen begonnen en waren wij op zoek naar een nieuwe woning met Sanjay. De stad was gedurende de olympische spelen ontzettend rustig; er was zoveel gewaarschuwd voor de drukte dat er weinig verkeer over was :-)... Inge, een goede vriendin van Daniella was in London en samen met haar vriend Mick en Laurens besloten we een avondje door te brengen in het Holland Heineken House. Laurens en ik waren verrast van de oranjegekte en het voelde net weer even in Nederland te zijn! Midden augustus vertrokken we naar Nederland om het pasgeboren zoontje van Linda en Andreas te zien. Was wat het toch bijzonder om weer een kleine in de familie te hebben (in mijn gezin Julian en Ethan en nu Mees). We bleven een week in London waardoor er voldoende tijd was ook vrienden op te zoeken. Laurens ging het weekend naar Lowlands en ik had het vrijgezellenfeest van Daniella die een maand later zou gaan trouwen! Eenmaal weer terug in London gingen we naar de parade van het Braziliaanse carnaval; wat een enorme drukte was dat. Daarnaast hebben we heerlijk gegeten bij mijn vriendin/ex-collega Lorena en haar man Olivier. Net voordat ik weer zou beginnen met mijn werk op school, begin September, ontving ik het materiaal van de thuiscursus die ik momenteel volg; Educational Psychology. Het is een mooie combinatie van mijn achtergrond als psycholoog en mijn werk in het onderwijs. Het is weer tijd, ik ga studeren:-)!!

Tot heeeeeel gauw dit keer!

Liefs Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 13314

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: