Het is alweer eind 2012 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Het is alweer eind 2012 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Het is alweer eind 2012

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

11 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het eerste weekend van november vond onze housewarming plaats. Helaas waren er veel afmeldingen, dus het was uiteindelijk een klein feestje; des te meer drankjes voor ons, dus gezellig was het wel (zie foto met Madara en Agris)! Op school waren er begin november wat veranderingen opgetreden; allereerst heb ik meer uur betaald werk gekregen (alle vrijwilligerswerkuren zijn omgezet in betaalde uren) en daarnaast waren er in november twee schooltrips met Year 5 (de klas van Halima) gepland, wat het erg druk maakte op school.
Het derde weekend van november vertrok Laurens voor een klein weekje naar Saoudi Arabie voor zijn werk. Hij smste al op het vliegveld (de lounge) dat hij nog nooit zoveel luxe had meegemaakt tijdens een reis naar het buitenland. Dit beeld werd versterkt nadat hij een hele relaxte businessclass vlucht had gehad naar de bestemde plek. En het plaatje werd afgemaakt door de zeer luxe hotelkamer waar hij verbleef. Hij maakte mij jaloers door te vertellen dat het bed wel 2x zo groot was als het onze.. en dat het zo lekker weer was (zie foto). Laurens was gedurende zijn reis overdag erg druk met vergaderingen en visits in de slums. S’avonds had hij niet veel te doen, dus was hij al snel op skype te vinden. Ik vulde mijn week zonder mijn schatje met werken en leuke dingen (vooral in het weekend). Zaterdagmiddag ben ik met Madara (een vriendin uit Letland) gaan shoppen in Crouch Hill ( mooie wijk op loopafstand van ons beiden). In de avond kreeg ik bezoek van een vriendin uit Nederland; Anke en haar vriend Stefan. Tevens had ze een vriendinnetje meegenomen die ook in London woont. Zondagmiddag was ik uitgenodigd om pizza te eten bij Lorena en Olivier (een ex- collega met een newborn baby) en in de avond heb ik wat tijd gehad om met Laurens te skypen! Aangezien Laurens elke avond al vroeg thuis was, heb ik hem elke dag even kunnen spreken! Aangezien ze in Saoudi Arabie op zaterdag en zondag werken (do/vr is weekend), had Laurens geen weekend gehad waardoor hij twee extra vrije dagen kreeg nadat hij weer terug was in London. De donderdagmiddag na zijn thuiskomst kwam hij mij ophalen van school. Halima was helemaal happy om Laurens te zien! Vrijdagmiddag kwam Laurens opnieuw naar school, ditmaal om een kleine presentatie te geven in Year 5, waar ik les gaf over architectuur.

December was een drukke maand met een aantal oppasavondjes, etentjes en een bezoek. Het eerste weekend stond er een diner bij Erika en Sam (vrienden uit Amerika) gepland. Ze hadden heerlijk gekookt en door de vele wijntjes werd het een latertje (we waren half 4 thuis). Het weekend erop deden we een drankje met enkele teamgenoten van volleybal (Laurens en ik spelen volleybal in een gemengd team, op vrijdagavond). Daar heb ik een leuk Nederland meisje leren kennen met wie we ondertussen wat meer contact hebben (zij past nu op de tweeling Mimi en Jacob sinds ik gestopt ben*). Hetzelfde weekend zijn we met Janita naar haar kerk gegaan in west London. Dit was een hele ervaring! Natuurlijk hebben we ook wat geshopt voor kerst!
De week erop was het druk op school met een kerstshow (Oliver), een kerstlunch en 'secret santa'. Ook had ik een belangrijke meeting voor Halima (IEP; individual education plan).
In het weekend hadden we bezoek van Yolanda met haar man Robby en 6 maand oude zoon Tiago. Vrijdagavond hebben we lekker gegeten in een restaurant (helaas zonder Laurens; hij had een kerstfeest op zijn werk; hij had een kruidenkoek gebakken, zie foto). Zaterdag hebben we gewandeld langs the Thames. We hebben oa. wat cadeaus gekocht op de kerstmarkt (zie foto met kerstsfeer). S'avonds hebben Yolanda en ik thuis (Tiago lag in bed) een film gekeken en Laurens is met Robby naar de pub gegaan. Zondag hebben we een wandeling gemaakt naar Crouch end waar we tevens lekker hebben geluncht.
De maandag voor onze vakantie naar Nederland was mijn laatste werkdag met Mimi en Jacob. Ik heb namelijk een full time job aangeboden gekregen op school! No babysitting anymore (althans, niet meer regularly)! Dinsdagavond heb ik een hapje gegeten met Dorine (een nederlandse nanny van Mimi en Jacob), erg gezellig! Woensdag kwamen met Madara en haar man Agris eten en vrijdag de 21e was onze laatste werkdag. Uiteindelijk pakten Laurens en ik die avond nog om 7 uur de nachtbus naar Nederland..

Liefs Marie

  • 14 Januari 2013 - 01:04

    Tom En Ilona:

    Hey Laurens en Marie,

    Dat ziet er allemaal gezellig en ook lekker uit!! Heerlijk die kruidkoek!!
    London lijkt me overigens helemaal geweldig in kerstsfeer!!
    Ik spreek je via de whatsapp! En hopelijk tot snel, wellicht in Nederland! ;)

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 13319

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: