Een nieuw jaar in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Een nieuw jaar in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Een nieuw jaar in London

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

12 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Na een weekje vakantie in Nederland was het weer tijd om naar huis te gaan; thuis, want London voelt ondertussen steeds meer thuis. Na een lange busreis gebruikten we onze vrije maandag om heerlijk te relaxen. ‘S avonds hadden we met Madara en Agris (Latvian friends) afgesproken om naar Primrose hill te gaan waar we een mooi uitzicht hadden op het vuurwerk dat langs de Thames werd afgevuurd. Helaas was het weer niet zo best en vertrokken we direct na het vuurwerk (rond 1uur) naar huis; althans het huis van Madara en Agris, waar we gezellig hebben gekletst en gelachen onder het genot van een hapje en drankje. Dinsdag 1 januari was Laurens vrij en hebben we gezellig gewandeld in het centrum en een filmpje gepakt. Woensdag kwam mijn nichtje Anouk eten, met haar andere nichtje. Een gezellige avond (zie foto). Zaterdag moest Laurens naar zijn werk en ben ik meegegaan om wat te studeren. ‘S avonds zijn we naar de musical gegaan (kerstcadeautje van Laurens) en zondag hebben we geshopt met Sanjay (ons huisgenootje).

Maandag 7 January begon ik weer met school; ditmaal fulltime! Ik heb al mijn regulier oppasadressen opgegeven (op eentje na; woensdagmiddag een paar uurtjes na schooltijd bij Charlotte met haar 2 dochters). Ik werk nu 4 ochtenden met Halima (met wie ik altijd al heb gewerkt), ik doe enkele groepsessies (zoals phonics, auditory memory and ‘learn to listen’) en de ochtendpauze met Micah, een jongetje van 4 met extreme gedragsproblemen. 4 middagen werk ik met Michael (een jongen met downsyndroom) en Nathan (een jongen met zeer ernstige problematiek op diverse vlakken). Op vrijdags werk ik bij nursury (kinderopvang) op dezelfde school.
Elke vrijdag spelen Laurens en ik volleybal en recent hebben we een nederlands stel leren kennen; Meike en Dirk. Sinds begin 2013 drinken we elke week een drankje na volleybal met hen en een ouder koppel Sia en Nuria uit Iran&Spanje.

Het tweede weekend van January hebben Laurens en ik een mooie wandeling gemaakt in Camden, waar we tevens een art-gallery en London Canal Museum (mijn kerstcadeau aan Laurens) hebben bezocht. ‘S avonds hebben we opgepast bij de nederlandse Charlotte met de tweeling Owen en Lois van nu bijna 1,5 jaar. Zondagmiddag hebben we geluncht bij Lorena en Olivier en ‘s avonds zijn we voor de eerste keer naar de Unity (church for atheist) gegaan, dit aangezien Laurens op zoek is naar iets spiritueels. Laurens gaat ongeveer 2x per maand naar de ochtend of avonddienst en ga ik af en toe mee naar de avonddienst.
De week erop hadden we Meike en Dirk uigenodigd voor diner, wat erg gezellig was. In het weekend ben ik langs Olivia (nanny-collega; vriendin) gegaan die in London was i.v.m. oppas op de tweeling. ‘S avonds zijn we met Sanjay, Carlos & Tiago(oud huisbaas& huisgenoot) uitgegaan in Camden. We hebben op die avond een kroeggentocht gedaan en 4 plekken gezien in Camden tot we bij de laatste bleven hangen.. Zondag hebben Laurens en ik een romantische wandeling gemaakt in Hampstead Heath, in de sneeuw (zie foto).
De week erop zijn we naar de film 'les miserables' gegaan, die ik graag wilde zien. Verder ben ik naar een training gegaan (how to deal with children with behaviour issues). The learning trust, waar de school aan verbonden is, biedt deze trainingen aan en we mogen naar 3 trainingen per schooljaar. Donderdag begon de eerste badminton training op school. Vanaf nu speel ik elke week anderhalf uur badminton met collega's! In het weekend pasten Laurens en ik voor de eerste keer op Paloma, de dochter van mijn ex-collega; vriendin Lorena. Zondag hebben we een wandeling gemaakt in de city en ‘s avonds zijn we gaan uiteten met onze Amerikaanse vrienden Sam & Erika.

Het eerste weekend van February kwam Willeke langs in London. Onze eerste bezoek in 2013! Vrijdagavond moest ik oppassen, dus Laurens haalde haar alleen op van City Airport. Zaterdagmiddag zijn we gaan wandelen in oost London en in de avond zijn we naar de film gegaan; Lincoln' . Zondag is Willeke met Laurens naar de Unity ochtenddienst gegaan en in de middag zijn we met z'n allen naar Natural History Museum gegaan.
De week erop had ik opnieuw een cursus, ditmaal ‘Literacy and math for children with special needs’. Dezelfde week ging ik op stap met Year 5 (Halima's class) naar de cinema. Het weekend was erg druk; vrijdagavond speelden we volleybal en daarna dronken we een drankje in de pub. Zaterdagmiddag zijn we met een aantal volleybalgenoten (Meike, Dirk, Nuria en Sia) naar het sciencemuseum gegaan en ‘s avonds moeten we bij de nederlandse Charlotte werken.
De tweede week van February had ik een Makaton (sign language) meeting op school. Een aantal van de kinderen met wie ik werk (zoals Nathan en Michael) zijn zeer gebaat bij sign language. Het was een interessante training! Dezelfde week hadden Laurens en ik een heerlijk diner gemaakt (om Valentijn te vieren) en vervolgens hebben we met een glaasje wijn een film gekeken op de bank (Casablanca). In het weekend hadden we een feestje georganiseerd voor onze volleybalvrienden. Het was erg geslaagd; lekker eten, spelletjes (waaronder ' twister') en veel drankjes! Zondag hebben we gestudeerd in een gezellig restaurant/cafe bij ons om de hoek en daarna hebben we een film gepakt in Woodgreen (de wijk waar we hiervoor woonden, ongeveer 15 minuutjes fietsen).
De week erop had ik vakantie; ik heb 3 dagen een cursus 'Playwork' gevolgd, een dag bij Mimi en Jacob gewerkt (de tweeling met wie ik bijna 1,5 jaar gewerkt heb; zie foto) en een ochtendje opgepast bij Charlotte (mijn woensdagmiddag baan). Uiteindelijk had ik dus maar 1 middag tijd om achterstallig schoolwerk te doen. Zaterdag zijn we naar West London gegaan waar we een enorm grote shopping mall hebben bezocht voordat we een pub vonden om te studeren. S’avonds hadden we een verjaardagsfeestje van Nuria (volleybalvriendin) in diezelfde buurt. Zondagmiddag zijn we naar Museum of London gegaan in oost London en s'avonds kwamen Madara en Agris bij ons eten.

Tot de volgende keer!

Xxjes Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 13313

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: