11e maand in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu 11e maand in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

11e maand in London

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

11 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Onze elfde maand in London alweer; wat gaat de tijd snel!

Het weekend na de bruiloft in Brussel en Laurens’ verjaardag, gaf Laurens een feestje voor vrienden in London. Rond 6 uur begonnen we bij Travalgar Square met een openlucht concert. Hier waren alleen onze huisbaas Carlos en huisgenootje Tiago bij. Rond 9 uur hadden we afgesproken in Hems, een nederlandse pub (waar we bitterballen hebben besteld!). Daar kwam Janita (vriendin ontmoet via Jos) en Edina (oud-huisgenootje). Net voordat we de club in zouden gaan, kwamen Sanjay en zijn vriendin Rachel en een vriend Mufti, tevens kwamen Sam (collega Laurens) en zijn vriendin Erica en Madara en Agris (onze tennismaatjes; oud-collega Laurens). Het was ondertussen een flinke groep geworden. In de nightclub hebben we lekker gedanst en gedronken. Het was een leuke avond; vooral ook erg leuk omdat we toch besefte een klein netwerk om ons heen gebouwd te hebben.. Zondag zijn Laurens en ik naar hyde park gegaan aangezien het heerlijk weer was. Vanuit daar zijn we via de noordzijde van het park helemaal naar Hammersmith gelopen (van noord oosten richting zuid westen van het centrum). Daar hebben we een film gepakt en een hapje gegeten.

De week erop hebben we (Laurens en ik samen) voor de eerste keer een hele nacht opgepast bij Mimi & Jacob (de tweetalige tweeling). Het was best spannend; slapen in een nieuw huis met de babyphone naast ons bed. Gelukkig is de nacht goed verlopen! Het weekend (hemelvaart; helaas vieren ze dat hier niet dus moesten Laurens en ik donderdag (en vrijdag) gewoon werken) moest ik zowel vrijdag als zaterdagavond oppassen; boring, maar ik heb wel flink geld verdiend! Zondag zijn we een dagje op stap gegaan met Madara en Agris (onze tennismaatjes die steeds meer echte vrienden worden). We hebben lekker geluncht in een tent in Shoreditch en daarna zijn we meegegaan naar een kerkbijeenkomst (iets wat we al weken geleden afgesproken hadden). S'avonds hebben we een filmpje gepakt in Wood green.

De week erop had ik een drukke week op school: ik ging woensdag, donderdag en vrijdag op schooltrip! Woensdag ging ik met Year4 (Halima's class) naar het museum; Natural History Museum. Wat een dag; met 30 kids in de bus en metro. Donderdag hadden we een 'feestje' bij de Tower of London ter gelegenheid van Queens Jubiliee (60 jaar in het vak:-)). Vrijdag ging ik met 12 leerlingen van Year5 en de directeur van de school 9Kevin) naar Lords Cricket, waar de kinderen heel de dag allerlei leuke spelletjes hebben gedaan op het cricketveld. Het was heerlijk weer, dus wij hebben lekker genoten van de zon!

Het laatste weekend van mei zijn Laurens en ik naar Legoland gegaan in Winsdor (een cadeautje voor Laurens; de legofan!) Na een busreis van 2 uur kwamen we rond 12 uur aan in het park. Het was een heerlijke dag, mooi weer en toch niet te druk dus we hebben ons prima vermaakt. Bovendien hebben we zelfs wat van Nederland gezien (zie foto's, hihi)..

Veel liefs van Marie en Laurens