Drie bruiloften in een maand - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Drie bruiloften in een maand - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Drie bruiloften in een maand

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

15 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Het heeft een tijdje geduurd, maar bij deze weer een update van ons avontuur in London.

Eind maart gingen Laurens en ik een weekendje naar Chichester, de plaats waar ik na mijn middelbare school een jaar gewoond heb om engels te leren. Het was erg leuk om na ruim 7 jaar terug te gaan en om Laurens te laten waar ik woonde, naar school ging etc. Ongelooflijk maar waar kwamen we Marck, een goede vriend van Laurens, tegen in de kathedraal. Marck was op fietsvakantie door Belgie, Frankrijk en Engeland en hoorde dat Chichester een leuke plek was even langs te fietsen..

Het weekend erop was een lang weekend omdat we goede vrijdag en paasmaandag vrij hadden. Vrijdagochtend moest ik helaas werken maar in de middag hebben we getennist met een koppel (Madara en Agris uit Latvia) en eind van de middag zijn we naar de musical Mamma Mia gegaan (Laurens had kaartjes gekregen; toevallig was ik een maand eerder al met Daisy geweest..). S'avonds hebben we een lekker hapje gegeten in de stad met Sanjay en daarna zijn we snel naar huis gegaan omdat Marck langs zou komen, dit keer in London. Zaterdagmiddag zijn Laurens en Marck op stap gegaan (Oost London). Ik moest eind van de middag oppassen bij de tweetalige twinbabies (Owen en Lois). Zondag hebben we samen een stuk gefietst en Laurens en Marck hebben tevens getennist. Eind van de middag moest ik weer oppassen en dit keer gingen de jongens mee. Maandag was ik vrij, maar omdat het een hele regenachtige dag was zijn we vooral thuis gebleven (wel een heerlijke relaxdag).

Vrijdagavond 13 april kwamen mijn broer en schoonzus Meike naar London. Zaterdag hebben we gewandeld langs de thames en eind van de middag zijn we naar de expositie van Damian Hurst gegaan in de Tate Modern. S'avond hebben we fish&chips gegeten in de Camden en we hebben een leuke tent gevonden waar we gedanst hebben op Balcan muziek. Zondagmiddag zijn Nathanael en Meike samen op stap gegaan en s'avonds hebben we gezamelijk gegeten in een gezellige pub (the Green ladder) op loopafstand van ons huis.

Woensdagmiddag 18 april vertrokken we richting Nederland. We hadden de eurostar geboekt om 5 uur en kwamen uiteindelijk rond 10 uur nederlandse tijd in Dordrecht aan; wat een heerlijke reis vergeleken met die busreis die we gewend zijn:-) Donderdagmiddag had ik met mijn ouders afgesproken om te lunchen en nog wat spulletjes te kopen voor de bruiloft van Linda. S'avonds hebben Laurens en ik lekker gegeten bij Willeke met Linda (die die nacht bij haar moeder zou slapen). Vrijdag was het zover, de bruiloft van Linda en Andreas. Het was een mooie dag, met de ceremonie in het stadhuis van Dordrecht en de receptie en het feest in cafe Prachtig te Rotterdam. De dag werd afgesloten met een mooi feestje waar iedereen lekker dansten.

Zaterdagmiddag ben ik Yolanda (vriendin) op gaan zoeken; ik heb haar mooie dikke buik mogen bewonderen (ruim 30 weken zwanger). Ik ben meegegaan naar de kapper voor het proefkapsel en ik heb haar bruidsjurk gezien. Erg leuk allemaal, aangezien ik helaas niet aanwezig kan zijn op haar bruiloft begin mei. S'avonds heb ik de trein gepakt naar Breda waar ik gezellig een hapje heb gegeten met Daan (vriendin). Ook met haar heb ik veel gekletst over haar bruiloft die na de zomer plaatsvindt. Zondag hebben we heerlijk gebruncht bij mijn ouders; eindelijk kon ik mijn neefjes Julian en Ethan weer zien (en natuurlijk mijn zus, broer en co:-)). Ook heb ik Monique (vriendin) nog even kunnen zien omdat ze langskwam bij mijn ouders. Rond 4uur pakten Laurens en ik weer de trein richting Brussel om vervolgens de eurostar te pakken naar London.

Na het drukke weekend in Nederland waren we weer een weekendje in London, zonder enige verplichtingen. Dat was wel erg fijn! Vooral omdat we het weekend erop weer zouden reizen..

Vrijdagavond 4 mei pakten Laurens en ik de nachtbus richting Brussel. Mijn neef Benoit-Xavier ging zaterdag 05/05 trouwen met zijn verloofde Johanna. Het was een bijzondere bruiloft om twee redenen; allereerst was het een gemengd huwelijk (twee talen) met de franse taal (Benoit Xavier) en de vlaamse taal (Johanna) en het was een vrij traditionele bruiloft. Het was leuk om mee te maken en het was tevens een geslaagde dag. Ook deze bruiloft eindigde met een leuk dansfeest wat doorging tot in de vroege uurtjes.. Zondag is Willeke als verassing naar Brussel gekomen voor Laurens' verjaardag op 7 mei. Ze zijn samen het centrum van Brussel ingegaan. S'avonds hebben met zijn allen (tevens mijn ouders) een hapje gegeten bij mijn oma die in Brussel woont en eind van de avond zijn Laurens en ik weer de bus ingestapt op weg naar London.

Wat een mooie tijd in het teken van bruiloften..

Veel liefs Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 13327

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: