Ons tweede bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Ons tweede bezoek uit Nederland - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Ons tweede bezoek uit Nederland

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

19 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo,

Dit keer zit ik niet in de metro te typen, maar bij een gezin thuis. Het oppaskindje ligt op bed en ik heb niet veel te doen. Ik heb vernomen dat mijn verhaaltjes een beetje lang zijn, dus ik ga mijn best doen om het dit keer wat korter te houden :-)

Zondag om 18.00 stonden Laurens en ik op St Pancras te wachten op ons volgend bezoek. De moeder van Laurens (Willeke) en een vriendin (Margreet) kwamen enkele daagjes naar London, o.a. om ons te zien natuurlijk! Nadat we de koffers hadden afgezet bij het hotel (wat op 10 minuten van ons appartement lag), liepen we rond in de buurt tot we een leuk restaurantje vonden waar we gezellig in de tuin konden zitten. Het was erg leuk om elkaar te zien en het was dan ook een gezellige avond!

Maandag had ik om 11 uur een afspraak bij een nieuw oppasadres (moeder Charlotte). Ik was er binnen een half uurtje en het gesprek verliep prima. Rond een uur of 4 pakten Laurens en ik beiden de metro richting het centrum. Laurens zou met zijn moeder en Margreet een hapje eten en ik zou richting Gaelle gaan om op te passen. Laurens heeft die avond met zijn moeder en Margreet een hapje gegeten in China Town en vervolgens hebben ze een night bus gepakt om London by Night te zien!
Woensdagochtend zou ik met Willeke en Margreet op stap gaan naar St Paul's Cathedral. Laurens bleef thuis omdat hij graag wat wilde werken. Helaas verliep de ochtend wat anders, omdat we 14 pond entree moesten betalen om de St Paul's in te gaan (terwijl we dachten dat het gratis was), waardoor we besloten niet naar binnen te gaan. We maakten wel een leuke wandeling langs de zuidkant van de Thames richting National Theatre. Eenmaal daar aangekomen hebben we lekker een kopje koffie gedronken en toen was het voor mij alweer tijd om richting Fatima te gaan. Dit keer zijn we naar de film gegaan, Kunfu Panda 2 (een 3D kinderfilm). Makkelijk geld verdienen toch :-)! Eind van de middag heb ik nog een uurtje opgepast bij Madeline en daarna zijn we met Willeke en Margreet gaan eten bij het restaurant waar ik met mijn ouders was geweest..
Woensdagochtend werd ik gemaild door Charlotte (oppasadres) dat ze graag wilde dat ik bij haar zou komen oppassen. Ik besloot het baantje aan te nemen, ondanks dat het maar voor twee ochtenden per week is. [het probleem met de full time oppasadressen is dat ze graag een commitment willen voor 6 maanden of langer en ze willen graag dat je geregistreerd bent; niet helemaal wat ik kan bieden dus].

Jeetje, ik zie dat ik alweer veel aan het schrijven ben... Dat komt o.a. omdat we bezoek hebben en dan gebeurt er wat meer...

Anyway, woensdag had ik opnieuw een gesprek met de Volunteercentre. Tijdens het gesprek zochten we samen naar geschikte adressen voor mij waar ik op kon reageren. Er zat een hele leuke bij, waar ik als Support Worker zou werken met gezinnen met autistische kinderen. Het enige nadeel is dat ze een commitment willen van minimaal 6 maanden.. Eind van de middag ging ik weer enkele uurtjes naar Madeline. Rond half 8 zouden we uiteten met Willeke en Margreet in een leuk restaurantje vlakbij het hun hotel. We hebben heerlijk gegeten en het was een leuke afsluiting van hun bezoek! Na het eten zijn Laurens, Willeke en ik nog even de kroeg in gedoken voor een drankje en rond een uur of 11 liepen we voldaan naar huis.
Vrijdag hebben Laurens en ik Willeke en Margreet afgezet op de Eurostar die om 13.00 richting Brussel vertrok. Wij zijn verder gereisd naar zuid London (Fullham) waar we de fietsen van Gaelle en haar man hebben opgehaald (we konden de fietsen voor het weekend lenen). Vrijdag was een supermooie dag en we hebben dan ook een leuke rit gehad! Het was wel ff wennen, links rijden.. Vooral op de rustige plekken waar geen auto's waren heb ik me nog eens vergist. Buiten enkele rustige plekjes hebben we vooral gefietst op grote autowegen dwars door de stad. Althans we zijn richting Hammersmith gefietst, vanuit daar richting Hyde Park, daarna richting Regent Park en via St Pancras naar Finsbury Park, waar ik om 3uur moest oppassen bij Madeline. We hebben flink doorgefietst en waren binnen 2 uur in Finsbury Park. S' avonds zijn we met Sanjay (huisgenootje die ook een unlimited MustSee all pass heeft) naar de film gegaan. Omdat we vorige keer naar een mannenfilm waren gegaan gingen we dit keer naar een vrouwenfilm; Bridesmaid. Eigenlijk wilde ik alleen maar punt maken door naar een vrouwenfilm te gaan (de jongens wilden eigenlijk naar X man), maar uiteindelijk was het echt een leuke film. We hebben alledrie erg gelachen, vooral omdat veel originele grapjes in zaten!

Het weekend hebben we niet veel bijzonders gedaan. Het was heel slecht weer, zondag nog erger dan zaterdag, dus we besloten zaterdag de fietsen maar weer terug te brengen. Omdat het continue aan het regenen was, hebben we een deel van de reis met de metro gedaan (enkele stukken kun je met de fiets in de metro). S ‘avonds hebben we lekker gekookt (met wijntje en al) en daarna hebben we een spelletje gedaan (scrabble; best lastig in het Engels) met Edina (ons huisgenootje). Zondag had ik om 1 uur een afspraak met een Nederlands gezin dat op vakantie was, om daar de komende week enkele avonden op te passen. Het gesprek verliep goed en we maakten meteen een afspraak voor maandagavond de 18e. Vervolgens ben ik richting oost London vertrokken, waar ik Laurens en Sanjay zou ontmoeten om naar Bricklane market te gaan. Ondanks de regen was het een leuke trip. We kwamen o.a. bij een foodmarket waar we heerlijk mexicaans gegeten hebben. Eind van de middag kreeg ik een nieuw berichtje of ik een dagje kon oppassen bij een gezin in de buurt (ik sta namelijk ingeschreven op een site waar ouders kunnen reageren op mijn profiel en andersom). Aangezien ik maandag overdag nog geen plannen had, besloot ik dat te doen. En daar ben ik nu dus ook. Het oppaskindje zal zo wel wakker worden, dus ik ga een eind breien aan dit toch al weer lange bericht.

Tot de volgende keer!

Liefs Marie

  • 20 Juli 2011 - 07:12

    Yvon:

    Nou Marie, ik vind het heel leuk dat je van die lange berichten schrijft, hoor! Ik geniet van je uitgebreide verslag, dan weten we ook een beetje wat jullie zoal doen.
    En wat goed dat je gewoon alles aanpakt qua oppassen. Jammer inderdaad dat ze commitment willen voor 6 maanden, maar 6 maanden is zo voorbij en misschien rol je daar vandaan weer ergens anders in. Veel succes met alles en groetjes uit een bewolkt Nederland.

  • 20 Juli 2011 - 09:15

    Margreet:

    Ha, Marie,
    Willeke vertelde me, dat je berichten schrijft op deze site. Leuk om te lezen! Want inmiddels ben ik nieuwsgierig geworden hoe het verder gaat met jullie zoektocht naar werk en andere bezigheden. Volgens mij gaat het helemaal lukken.
    Het bezoek van Willeke en mij aan Londen & aan jullie vond ik trouwens erg leuk.
    Groetjes,
    Margreet
    Margreet

  • 22 Juli 2011 - 04:51

    Meike & Nathanael:

    Zijn de kinderen een beetje lief voor je? Als ik het goed lees, zijn jullie nu meer ontspannen en profiteren jullie van de culturele wereldstad London. Wij doen nu hetzelfde in Sukhothai, Thailand, een historische stad in het noorden van het 'land van de glimlach'. Heel veel liefs!

  • 02 Augustus 2011 - 11:43

    Marie:

    Hee Marie,

    Zo te lezen heb je het al flink druk met oppassen. Hoop dat alles goed met jullie gaat en tot gauw weer in Nederland hoop ik! Want jullie zijn ergens in augustus toch weer hier? Ik hoor het wel.

    Liefs, Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 13328

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: