Een goede week voor Laurens - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Een goede week voor Laurens - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Een goede week voor Laurens

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

05 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Terug naar vorige week maandag. Het oppassen bij het kleine meisje (9 maanden) ging allemaal prima en na afloop vroeg moeder Becky of ik vaker langs kon komen om te helpen gedurende de zomer. Fijn! Die avond moest ik oppassen bij het Nederlandse gezin (vader William) waar ik zondag een interview mee had gehad.
Laurens had die dag goed nieuws gehad. Hij werd uitgenodigd voor een interview voor een stage bij Space Syntax (het bedrijf waar hij als eerste gesolliciteerd had). Laurens was enorm blij, aangezien dit een van zijn leukste stageplaatsen zou kunnen zijn.
Dinsdagochtend zou ik voor de eerste keer oppassen bij Charlotte. Het verliep allemaal prima, vooral omdat Iris (1,5 jaar) een heel makkelijk meisje is. Rond half 1 hadden Laurens en ik in Camden Town afgesproken om te kijken voor een fiets bij een tweedehandswinkel. Superblij met onze nieuwe aankoop, fietsten we richting mijn tweede afspraak voor die dag, een gesprek met een Nederlandse moeder (tevens genaamd Charlotte) van een pasgeboren tweeling.
Woensdag ging ik met Fatima naar Madam Tussauds. Het was er echt superdruk (en het is ook nog eens ongelooflijk duur; gelukkig maar dat ik het zelf niet hoef te betalen ;-)). Nadat ik Fatima thuis had afgezet, vertrok ik richting Madeline (moeder tweeling) en daarna ging ik meteen door naar het Nederlandse gezin waar ik weer een avondje zou oppassen. Een drukke dag dus... Woensdagavond kwam tevens bezoek uit Nederland, Janice (vriendin uit Delft).
Donderdag vertrok Laurens om 11.00 richting St Pancras, waar Space Syntax in de buurt gelegen lag. Het gesprek verliep erg prettig en Laurens had het idee dat hij heel rustig zijn verhaal kon doen en vragen goed kon beantwoorden etc. Om half 3 had hij alweer een ander gesprek bij Trish, de lady van het vrijwilligerswerk (waar ik een week ervoor een gesprek mee had gehad). S'avonds hadden we met Janice (die overdag alleen op stap was gegaan) afgesproken bij Arsenal (metrostation net na Finsbury Park) om vervolgens lekker te eten in een vietnamees restaurant.

Zaterdagochtend ontbeten we samen met Janice en Misja (die vrijdag tevens in London was aangekomen). Vervolgens maakten iedereen zich klaar om naar het centrum te gaan. Ik moest in de middag oppassen op de tweeling van Charlotte. Rond een uur of 7 kwam iedereen (inclusief Chris en zijn broer die uit Manchester naar London waren gekomen) bij ons thuis om met ons huisgenootje Sanjay en een vriend een curry te gaan maken. Rond een uur of 10 vertrokken we naar de stad op zoek maar een leuke club om te nacht in te gaan.. Zondag stonden Chris en zijn broer (zij sliepen in een hostel aangezien onze kamer niet meer aankan dan 4 personen) voor de deur met ‘English Breakfast’, althans dan gingen ze maken voor ons. Nadat we onze buikjes vol gegeten hadden vertrokken we met de bus naar Bricklane market waar we wat rond gelopen hebben. S ‘avonds gingen we naar een pub, waar ons huisgenootje Edina op ons zat te wachten. Het was een speciale pub waar zondagavond life gezongen zou worden (nee, geen bandje of zo, maar een aantal oudere heren die klassiekers zongen waaronder musicalliedjes). Ik kan niet goed uitleggen wat het was, maar de sfeer was fantastisch!

Maandag pakte ik de metro richting Fatima, om haar mee te nemen naar zwemlessen (5 ochtenden). Misja en Janice zouden die ochtend als vertrekken, maar omdat Chris pas eind van de ochtend richting Manchester vertrok, besloten Laurens en ik in de middag nog met hem en zijn broer te gaan lunchen bij Covent Garden. Dinsdagavond zijn Laurens en ik eindelijk (tja we zitten toch in de stad waar het allemaal gebeurt) naar de film Harry Potter gegaan. Woensdag had ik een afspraak met een nieuw gezin, moeder Fiona met haar 6-jarige autistische zoon. Fiona had gevraagd of ik direct een handje kon helpen. Nou dat was wel nodig; we hebben vrijwel geen tijd gehad om te praten of ik werd meteen aan het werk gezet. Toen de kinderen eindelijk op bed lagen, vroeg Fiona of ik haar af een toe kon komen helpen gedurende de zomer. Donderdag kreeg Laurens supergoed nieuw te horen, Space Syntax had hem uitgekozen stage bij hen te lopen, fantastisch! Laurens kon het bijna niet geloven, eindelijk!! Vrijdagavond besloten Laurens en ik een stuk te gaan fietsen en lekker te gaan eten in een Italiaans restaurant. Grappig genoeg hadden we zoveel om over te praten, ondanks dat we elkaar heel de middag hadden gezien. Het was vooral voor Laurens heel fijn er even tussenuit te zijn!

Zaterdagmiddag was het supermooi weer dus besloten Laurens en ik met ons huisgenootje Pui naar Regent park te gaan. We hadden een boek meegenomen en een kaartenspel en hebben ons een aantal uurtjes vermaakt in de zon, heerlijk! Zondagochtend vertrok Laurens al vroeg om Marck (vriend uit Dordrecht) tegemoet te fietsen die vanaf Harwich (waar de boot aankomt) naar London zou fietsen. Rond drie uur kwamen ze beiden uitgeput thuis (althans, vooral vermoeid door het warme weer). Rond of 5 vertrok ik richting Fiona waar ik een paar uurtjes zou helpen. Laurens en Marck gingen na een lekkere douche richting het Finsbury park.

Maandag hebben we heel de dag lekker gefietst door het centrum. Het is echt ongelooflijk hoe snel je bij London Bridge kan zijn! Het was nog steeds supermooi weer en we hebben heerlijk genoten van de stad. S'avonds hebben we barbecue aangemaakt op ons alternatief balkon. Naast de heerlijke middag zijn er die dag wat dingen misgegaan. Allereerst zijn er onderdelen (o.a. zadel) gestolen van onze fietsen. Vervolgens zijn we buitengesloten omdat Pui per ongeluk de deur achter zich dicht trok. En als laatste was ons luchtbed lek... Grrr. Dinsdag vertrok Marck weer naar huis en had Laurens rond 4 uur een interview bij een Croyden, een wijk in zuid London. Het gesprek verliep prima en ze boden hem direct een stageplek aan! Nu moest hij zelfs kiezen tussen hen en Space Syntax...

Tot de volgende keer

Liefs Marie

PS: Laurens loopt nu officieel stage bij Space Syntax, details volgen...

  • 05 Augustus 2011 - 20:29

    Janice:

    Hey Laurens en Marie!

    Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid, het was erg gezellig! Leuk om een update te krijgen via jullie blog, ik hou jullie in de gaten... Veel succes met stage/werk, tot later deze maand?!

    x Janice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 13329

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: