Een weekje Nederland in het teken van de bruiloft - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Een weekje Nederland in het teken van de bruiloft - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Een weekje Nederland in het teken van de bruiloft

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

04 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo, hier ben ik weer!
Alweer een weekje terug in London…
Hieronder een update van onze 'vakantie' / 'thuiskomst' in Nederland.

Onze reis naar Nederland begon op een drukke warme dag. Fijn hoor die zon, maar niet als je ruim 8 uur in een bus moet zitten... Onze bus vertrok om 19.00 vanaf Victoria Coach Station. Gelukkig wisten we een plekje naast elkaar te bemachtigen dus dat was erg fijn, vooral omdat het een lange nacht zou worden... Om 05.30 kwamen we aan in Rotterdam. Linda (zus Laurens) was zo gastvrij dat we bij haar konden douchen en ontbijten (en we hebben ook nog 2 uurtjes kunnen slapen). Rond 10 uur pakten Laurens en ik de trein richting Delft, waar om 11.30 de kerkelijke ceremonie begon van het huwelijk van onze vrienden Maarten en Siska. Onverwachts waren er een aantal bekenden (we dachten dat we vrijwel niemand zouden kennen), die natuurlijk meteen vroegen naar onze ervaringen in London. Leuk om weer een aantal bekende gezichten te zien (Stefan, Wouter, Daan)! Na de kerkelijke ceremonie liepen Laurens en ik richting de trein terug naar Rotterdam om met mijn ouders en Willeke te lunchen. Natuurlijk konden ze niet wachten om ons te zien (en wij hen:-)) en aangezien het feest pas om half 9 begon hadden we heel de middag vrij. Helaas werd het geen gezellig middagje, maar belandden we in het ziekenhuis omdat ik enorme buikpijn had. Na enkele onderzoekjes bleek er niets ernstigs te zijn. Omdat ik me alweer een stuk beter voelde, besloot ik toch mee terug te gaan naar Delft om een hapje te eten met Stefan om vervolgens naar het feest te gaan van Maarten en Siska.

Zondag werden we wakker in het huis van Willeke waar we geslapen hadden. Na een heerlijke douche (dat missen we wel in London aangezien we alleen een bad hebben) en een lekker ontbijtje (of eigenlijk een brunch) vertrokken we richting Ridderkerk waar we langs opa en oma (van Laurens) zouden gaan. Opa was erg blij om Laurens te zien en oma natuurlijk ook. Op weg naar huis reden we even langs Anneline (mijn zus) en de kids Julian & Ethan omdat ik ze heel graag eventjes wilden zien. Jeetje wat waren ze gegroeid! Ethan is echt geen baby meer en Julian kan al zo goed praten! Eenmaal weer thuis (ons huis voor een weekje) gekomen startten we met het koken van een heerlijk avondmaal met Linda.

Maandagochtend fietsen Laurens en ik richting het winkelcentrum Sterrenburg om een Nederlandse simkaart te kopen, zodat het bellen en sms’en wat goedkoper zou zijn. En natuurlijk komen we vaker in Nederland, dus dan kunnen we onze simkaarten opnieuw gebruiken:-). Rond 1 uur werd ik opgepikt (met de auto, wat een luxe he) door Daniella (vriendin), om de middag samen door te brengen. Nadat we Laurens hadden afgezet op het station (hij zou naar Haarlem gaan naar tante Dini), reden we door naar Breda. Daar pikten de Lizzy (de hond van Daan) op en tevens de hond van haar ouders die enkele nachten bij hen logeerden. Vervolgens reden we door naar het bos waar we heerlijk gewandeld hebben (en bij gekletst natuurlijk :-)). Aansluitend aten we pannenkoeken in een restaurant bij het bos. Rond 6 uur werd ik afgezet op het station, waar ik Leonie (vriendin) zou ontmoeten. Leuk om haar nieuwe appartement te zien; ruim, lekker veel ramen en een balkon waar ze zo lang op wachtte. Na een lekker hapje eten brachten Leonie en Ruben (haar vriend) mij naar de bus, waar we nog wat foto's hebben gemaakt (zoals je kunt zien). Eenmaal in Dordt aangekomen ging ik nog langs mijn ouders om nog wat dingen te regelen voor de bruiloft.

Dinsdagochtend vertrokken Laurens en ik richting stadspolders. Laurens pakte daar de trein naar Delft waar hij wat vrienden zou ontmoeten (Stefan en Jos) en ik ging langs mijn neefjes Julian en Ethan (en mijn zus en toekomstige schoonbroer natuurlijk). Rond half 2 had ik afgesproken op Dordt centraal station met Daisy (vriendin). Nadat we lekker geluncht hadden (en zelfs in de zon op het terras gezeten hadden), liepen we langs enkele winkels om o.a. een panty en een zwarte bloem voor in mijn haar te kopen (voor de bruiloft van donderdag). Rond half 6 pakte ik de trein naar Breda (alweer.. tja nog meer vriendinnen die daar wonen), waarna ik samen met Ilona naar Anke ging, die een nieuw huis had gekocht met haar vriend Stefan in Zundert. Hoewel het huis nog niet helemaal af was, zag het er goed uit! Mooie keuken, een tuin en drie verdiepingen met een supergrote zolder. Omdat er nog niet echt gekookt kon worden, besloten we een heerlijke salade te maken en in haar huis op te eten. Nadat we even een kleine kijk mochten nemen in de tent waar alles werd opgebouwd voor de bloemencorso, reden Ilona en ik weer naar Breda waar ik de trein pakte terug naar Dordt.

Woensdag hadden Laurens en ik de dag gereserveerd voor de laatste voorbereiding van de bruiloft van mijn zus en haar toekomstige man Maurice. We begonnen met een bezoekje aan de kapper (en de tandarts) en deden daarna wat boodschapjes voor de lunch van donderdag. Mijn broer en moeder sloten zich begin van de middag aan om mee te helpen en begin van de avond kwam Meike (vriendin van mijn broer). Anneline kwam lekker eten met ons, want Maurice was richting Bleiswijk vertrokken om de laatste nacht voor de bruiloft bij zijn ouders te slapen (lekker traditioneel, zoals het hoort!).

Donderdag was het zo ver, de bruiloft van mijn lieve zus en haar man (dat klikt wel gek, moet nog even wennen denk ik). Zowel wij (Laurens en ik) als Julian&Ethan hadden bij mijn ouders geslapen. We waren allemaal op tijd opgestaan om tijd te hebben om dingen voor te bereiden voor de grote dag, waaronder het versieren van de rozenkrans die voor de deur zou staan van mijn ouders. Anneline werd namelijk om 11uur opgehaald bij onze ouders door haar Maurice. Wat een mooi moment, Maurice was helemaal verrast door zijn Anneline in haar prachtige jurk en haar opgestoken haar. Heel de familie (gezin Anneline en gezin Maurice) zwaaiden hen uit toen ze met de auto naar hun eigen huis vertrokken om vervolgens foto's te gaan maken in de stad. Ondertussen zouden mijn broer, Meike, Laurens en ik naar de Merwelanden gaan om de receptiezaal te versieren. Rond half2 waren we weer terug om ons om te kleden en om te lunchen. Rond half3 vertrokken we met z'n allen richting het stadhuis, waar veel vrienden en familie het bruidpaar al stond op de wachten. Met een kleine vertraging startte rond 1515 de ceremonie waar Anneline en Maurice elkaar het jawoord gaven. Laurens en Meike waren gevraagd om heel de dag foto's te maken, en dat deden ze! Mijn broer was getuige en ik had de taak om als ceremoniemeester de dag in goede banen te leiden. Mijn ouders hadden na de ceremonie gezorgd voor een mooie verassing, witte duiven! Nadat we nog enkele foto's hadden gemaakt met de familie vertrok iedereen richting de Merwelanden voor de receptie. Eenmaal daar aangekomen werden Anneline en Maurice verwelkomt met honderden bellen van de bellenblazen. Rond 7 uur begon het diner met een kleiner groepje mensen (dan de receptie), voornamelijk familie en goede vrienden. Gedurende het eten hadden mijn broer, mijn ouders en ik wat leuke dingen bedacht; o.a. een speech van mijn moeder en een spelletje (Petje op, Petje af). Ook mijn Franse oma had een speech in het Nederlands, speciaal voor Maurice, zo schattig!! Rond 9 uur werd de taart aangesneden en rond een uur of 10 vertrokken Anneline en Maurice richting hun hotel. Natuurlijk hadden wij de auto versiert met blikjes aan de achterkant. Mooi einde van een geweldige dag!

Vrijdag vertrok Laurens weer richting Delft waar hij wat vrienden zou ontmoeten (o.a. zijn jaarclub). Ik ging naar mijn ouders waar we een stuk taart aten met het kersverse bruidspaar en mijn Franse familie (die bij mijn ouders hadden geslapen). Rond een uur of 3 stapte ik de trein in waar ik Monique (vriendin) ontmoette om samen naar haar nieuwe huis in Gorinchem te gaan. Nadat we wat boodschapjes hadden gedaan, fietsten we richting haar huis wat er supermooi uitzag. Mooi ingericht, lekker ruim met 4 slaapkamers en een grote tuin! Rond 5 uur begonnen we met het maken van onze overheerlijke pizza's die erg goed gelukt waren. Eenmaal weer in Dordt aangekomen fietste ik samen met Laurens (die terug kwam uit Delft) richting huis.

Zaterdagochtend ontbeten we met Willeke, waarna Laurens en ik samen de trein pakten richting Rotterdam, waar we hadden afgesproken met Misja en Janice (vrienden die ons in juli in London hadden bezocht). In Rotterdam werden we met een 'fietskar' (zie foto) naar onze bestemming gebracht. We hadden afgesproken in het NAI, waar we een cappucino dronken en daarna een plekje zochten om te lunchen. Rond 4 uur pakte ik de trein richting Tilburg waar ik Yolanda's (vriendin) nieuwe huisje zou zien, waar ze met haar vriend woonde. Ongelooflijk toch, ik ben 3 maanden weg en 4 vriendinnen verhuizen in die periode. Een paar uur later, na een gezellige avond, pakte ik de trein richting Dordt waar Laurens en ik de laatste nacht bij mijn ouders sliepen.

Zondagochtend stond er een heerlijk ontbijt klaar voor ons klaar en ook Anneline, Maurice en de kids sloten zich aan. Na het ontbijt vertrok Laurens naar zijn moeder om met haar de dag door te brengen. Ik bleef bij mijn ouders, waar ik vooral veel tijd spendeerde aan het inpakken en uitzoeken van spullen die ik mee wilde nemen naar London. Rond half 5 vertrok ik met mijn ouders naar Rotterdam waar we bij Linda en haar vriend Andreas zouden eten. Vervolgens pakte we de metro naar het CS Rotterdam waar onze bus rond 9 uur zou vertrekken...

Het was een drukke maar ontzettend leuke week geweest! Bedankt allemaal!

Liefs Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 13333

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: