Alweer een paar weekjes terug in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Alweer een paar weekjes terug in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Alweer een paar weekjes terug in London

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

09 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi there, how are you?

Na een weekje Nederland was het weer tijd om Engels te praten (en dus ook te praten als een Engelse; erg beleefd allemaal). Maandagochtend (Bank holiday) kwamen we vroeg (5.30pm) aan in London Victoria station. Gelukkig reden de metro's al en konden we snel naar huis waar we ons bedje indoken. Laurens en ik moesten beiden dinsdagochtend weer vroeg ons bed uit om te werken. Ik had een drukke week met verschillende oppasadresjes en Laurens moest weer hard aan de slag bij Space Syntax.
Zaterdag pakte ik om half 8 de metro richting Bakerstreet waar ik die dag een 'Peadriatric First Aid Course' (EHBO) zou volgen. Laurens ging die dag met zijn collega's naar het huis van zijn baas, waar ze heel de dag (lekker in de zon, het was heerlijk weer) zouden verblijven. S'avonds waren we beiden zo moe dat we lekker een dvdtje in bed hebben gekeken. Zondag zijn we met Sanjay en een vriend naar Southbank (zuidkant Thames) gegaan om een open lucht theater te bewonderen. Daarna zijn we nog lekker een hapje gaan eten in de pub.

De week van 4 September begon voor mij met een job interview voor vrijwilligerswerk bij 'Kids Company'. Het gesprek verliep goed en ik werd uitgenodigd om die woensdag al een training te volgen. S'middags moest ik oppassen bij Fiona met haar autistische zoon (en 4-jarige zoon). Dat was best spannend, de eerste keer echt een hele middag alleen. Gelukkig verliep het prima (op wat 'normale' probleempjes na) en kon ik ze om 8 uur bij hun moeder achterlaten. De rest van de week was vrij druk, ondanks dat twee van mijn oppasgezinnen op vakantie waren. Ik moet twee dagen oppassen bij Becky, met haar 10-maanden oude dochter en ik moest extra oppassen bij Madeline. Verder had ik woensdagmiddag de training van Kids Company en zaterdag weer heel de dag cursus (EHBO). Zondag zijn we met onze huisgenootjes Edina en Sanjay naar Southbank (zuidkant Thames) gegaan, waar het 'End of the summer Festival' plaatsvond. ook zijn we even naar Tate Modern gegaan (zie foto met uitzicht). Het was erg gezellig met zijn vieren en we hebben heerlijk gelunched aan het water.

De week erop was een rustige week voor mij. Laurens was, zoals altijd, heel de week aan het werk, dus ik moest me echt alleen vermaken (nogal lastig voor mij:-)). Ik heb uiteindelijk elke dag een aantal uurtjes in de middag gewerkt, dus ik was alleen in de ochtenden echt alleen thuis. Vrijdagavond hadden Laurens en ik een afscheidsborrel van een collega, vlakbij Waterloo station. We kletsten en dronken wat met collega's van Laurens en hadden een hele leuke avond! Zaterdag hebben Laurens en ik wat spulletjes voor onze fietsen gehaald (lichtgevende vesten, helm... helaas is dat nodig in London met al die bussen en taxi's) en s ‘avonds hebben we samen opgepast bij Charlotte (Nederlandse moeder met tweeling van ongeveer 2 maanden oud). Laurens vond het erg leuk om de tweeling te zien, totdat ze moesten slapen en eentje maar wakker bleef...).

De derde week had ik twee avonden training van 'Recourses for Autism', het vrijwilligerswerk wat ik ga doen. De training was erg interessant en het was leuk om andere vrijwilligers te ontmoeten. Helaas woont iedereen door heel London, dus we worden waarschijnlijk niet in dezelfde evaluatiegroepen geplaatst (je werkt in je eentje met een gezin en er zijn maandelijks evaluaties met een aantal vrijwilligers). Daarnaast was het erg vermoeiend, omdat de cursus plaatsvond van 6 tot 9 s'avonds, na een werkdag dus en bovendien moest ik 1 uur en een kwartier fietsen om daar te komen en weer terug! Wel lekker sportief! Verder moest ik die week voor mijn andere vrijwilligerswerk (Kids Company) een online training doen over kinderen mishandeling en hoe te reageren (met een examen), spannend. Vrijdagavond hebben Laurens en ik bij Charlotte (engelse moeder met dochter Iris) gepast, in het grote mooie huis. Laurens is helemaal gek op dit huis wat aan Hamstead Heath ligt (een groot mooi park op een heuvel). Na het oppassen zijn we nog een even op de heuvel gefietst om van het uitzicht te genieten. Zaterdag heeft Laurens hard gewerkt aan zijn thesis (gedeelte van zijn afstudeerproject), omdat zijn thesis gaat worden gepubliceerd (samen met andere thesissen van andere oud-studenten). Ik heb heel de middag bij Fiona gewerkt met haar autistische zoon Josh. Ondanks dat haar andere zoon Rafi niet thuis was, was het hard werken. S'avond ben ik doorgefietst naar Wood Green waar ik Laurens en Sanjay ontmoette in de bios. Zondag zijn Laurens en ik naar London Zoo gegaan (nog een verjaardagscadeau van Laurens). Ondanks dat het geen grote dierentuin is en er geen olifanten :-) waren hebben we het goed naar ons zin gehad! Om de dag goed af te maken hebben we s ‘avonds lekker gegeten met onze huisgenootjes Sanjay en Linsey (ons nieuwe huisgenootje).

De laatste week van September zou ik nog 2 avonden de cursus voor 'Resources for Autism' volgen voor ik mijn certificate zou krijgen. Woensdag avond moest ik oppassen bij Elaine (moeder van tweetalige tweeling van ruim 20 maanden) en Laurens mocht ook langskomen. Laurens vond Mimi en Jacob erg schattig (hij praat er nog steeds over) en begreep helemaal dat ik het leuk vond om met hen te werken, 2 dagen per week. Donderdag had Laurens een drukke dag, omdat hij moest werken in Birmingham (field research; voetgangers tellen op knooppunten). Hij vertrok om 5 uur s'ochtends en was pas om half 11 s'avonds weer thuis. Ik had die dag een gesprek met een derde vrijwilligerswerkbaantje, the Playbus. Het gesprek verliep goed, maar ik twijfel of ik het wel moet doen (ik heb nog steeds niet besloten). Vrijdagochtend moest ik werken bij Elaine en om 2 uur zou ik twee vriendinnen uit Nederland (Daniella en Monique) ophalen van het station in st Pancras... hoe dat allemaal is geweest horen jullie snel (dit keer probeer ik echt snel een nieuw berichtje online te zetten).

Tot gauw!

Liefs Marie

Ps: Ik kan me voorstellen dat het nog steeds niet helemaal duidelijk is hoe het nou zit met ons werk. Laurens werkt 5 dagen in de week bij Space Syntax (stage). Daarnaast doet hij 1 avond in de week vrijwilligerswerk (website over onze buurt) en hij werkt af en toe extra op donderdag of zaterdag (voetgangers tellen). Zoals jullie weten heb ik gedurende de zomer opgepast bij diverse (weliswaar 7) adresjes. Bij een aantal van hen pas ik nog af en toe op (bv in de avond of weekend) en bij enkele ben ik helemaal gestopt. Vanaf deze maand zal ik 2 dagen (van 8 tot 6) werken bij Elaine (met tweetalige tweeling Mimi en Jacob) en 2 ochtenden bij Charlotte (met dochter Iris). Daarnaast pas ik nog 1 middag op bij Madeline (mijn allereerste baantje, met tweeling Nathaniel en Joel en hun zus Charlotte) en 1 avond bij Fiona (met haar twee zonen, waarvan 1 autistisch is). Daarnaast begin ik hopelijk binnenkort met het vrijwilligerswerk (twee baantjes; Family Support Worker bij Resourses for Autism en Teacher Assistant bij Kids Company). Hopelijk kan ik hierover meer vertellen bij mijn volgende update.

  • 10 Oktober 2011 - 06:21

    Meike:

    He Londeners,

    Klinkt als erg volle en drukke weken! Maar ook alsof jullie steeds beter jullie draai weten te vinden. Dat is goed om te horen. Hier is alles okee. Gaat zn gangetje. Herfstweer is nu officieel van start... Tot ziens/spreeks/mails!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 13331

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: