Alweer een hoop bezoek - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Alweer een hoop bezoek - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Alweer een hoop bezoek

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

26 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi dear, hi love, how are you? Zo zullen de echte britten je aanspreken; op het werk maar ook gewoon in de winkels..

In de eerste week van februari besloten Laurens en ik na het werk fietsend naar de bioscoop in het centrum te gaan. De heenreis verliep prima; het was ongeveer een klein halfuurtje fietsen van het werk van Laurens. De terugreis was wel andere koek, 1,5 uur fietsen en dat om 11uur s'avonds op een door de weekse dag. Geen aanrader :-) Vrijdag de derde moest ik oppassen bij Charlotte en Laurens had een feestje van zijn werk. Vanwege de omstandigheden hadden we beiden de tube gepakt die dag. Rond een uur of half 12 wilden we (laurens had mij opgehaald) de metro naar huis nemen; helaas reed de overground niet meer.. Uiteindelijk hebben we bijna 1,5 uur gedaan over onze reis naar huis. Gelukkig maar dat het weekend was.. Zaterdagavond waren we uitgenodigd voor de verjaardag van onze huisbaas Carlos. We vertrokken al vroeg (rond 8 uur) met de bus (eerst een stuk lopen door de sneeuw) naar East London waar we naar een pub/danscafe gingen. Het was een gezellige avond met een wat minder gezellige terugreis (Laurens en Sanjay hadden iets teveel biertjes gedronken:-) en de wegen waren door de sneeuw lastig begaanbaar). Gelukkig waren we met een hele groep en kwam uiteindelijk iedereen veilig thuis.

Het weekend erop kregen Laurens en ik bezoek uit Nederland; mijn vriendin Daisy kwam ons opzoeken. Helaas kon haar vriend uiteindelijk niet komen omdat hij zijn paspoort vergeten was... Het was een zeer geslaagd weekend met een bijzondere ervaring op zaterdagavond > ons huisgenootje had namelijk voor zijn vriendin een limo geregeld om ons allen naar een club in het centrum te brengen. Ik vond het uiteindelijk niet zo bijzonder als ik had verwacht, maar het was wel leuk om mee te maken (vooral om uit de limo te stappen in het centrum:-).

De week erop had ik vakantie van school. Nu al, haha, jaja. Ik heb wel wat meer gewerkt bij Charlotte en Fiona, maar voor de rest heb ik ook lekker gerelaxed. De week na de vakantie was het druk op school. Ik heb veel moeten regelen om mijn baan wat concreter te maken, oa. mijn rooster. Uiteindelijk is besloten dat ik maandag heel de dag met Halima (meisje met rugzakje) werk, donderdag tevens heel de dag en vrijdag alleen de ochtend. In de middag werk ik als TA (teacher assistant) bij Year5 art class. Tevens werk ik enkele uren met een autistische jongen (die op deze, normale school zit met full time persoonlijke begleiding). Dinsdag en woensdag werk ik als nanny met Mimi en Jacob. Verder doe ik nog vrijwilligerswerk op donderdag na schooltijd en werk ik vrijdag bij Madeline. In het weekend pas ik nog regelmatig op; gelukkig mag Laurens dan meestal mee!

Het weekend van 25 februari kwamen mijn moeder en schoonmoeder naar London. Zaterdag zijn we onder andere naar de Borough market gegaan waar we ook hebben gegeten. Zondag zijn we gaan zoeken naar een pak voor Laurens en die hebben ook gevonden! Daarna hebben we heerlijk gelunched in een chique restaurant in de buurt van Piccadilly circus. S'avonds ben ik op stap gegaan met mijn moeder en Laurens met zijn moeder. Het was fijn om even lekker bij te kletsen met mijn moeder! Maandag moesten Laurens en ik werken en zijn onze moeders samen op stap gegaan. Eind van de middag zijn ze naar mijn school gegaan om mij op te halen (en de school even te zien). Dinsdagochtend heeft Willeke (mijn schoonmoeder) de trein gepakt naar Exeter om vrienden op te zoeken. Mijn moeder en ik hebben (met Mimi en Jacob) mijn vader opgehaald van de eurostar (de kids wonen op loopafstand st Pancras). De rest van de middag zijn mijn ouders met mij en de kinderen op stap gegaan.. Woensdag zijn met ouders alleen op stap gegaan en s'avonds hebben we samen gegeten in een pools restaurant (just around the corner). Uiteindelijk zijn mijn ouders donderdagmiddag weer vertrokken richting Nederland.

Vrijdagavond hadden we alweer nieuw bezoek, Linda (de zus van Laurens) kwam ons opzoeken. Zaterdag zijn we langs de Thames gelopen en daarna zijn we richting het centrum (Regent street) gelopen om het pak van Laurens op te halen. Zondag zijn we naar Bricklane market gegaan waar we lekker hebben geluncht. Eind van de middag heeft Linda weer te trein gepakt richting het vliegveld.
Als klap op de vuurpijl hadden we maandag weer bezoek. Naja, soort van.. Daisy was voor haar werk in London en sliep in een hotel. Ik heb maandagavond met haar afgesproken om naar de musical te gaan (Mamma Mia). Het was leuk om haar op die manier nog eventjes te zien..

Heel veel liefs uit London

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 13329

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: