Drie keer bezoek in 1 maand - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Drie keer bezoek in 1 maand - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Drie keer bezoek in 1 maand

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

21 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo, daar ben ik alweer.

Zoals ik al had gezegd zou ik snel een update sturen van ons bezoek van de afgelopen weken. Het begon op vrijdagmiddag 30 September dat Laurens (in zijn pauze) en ik mijn vriendinnen op zouden halen van St Pancras. Laurens ging direct terug naar zijn werk en ik ging lunchen met Daniella en Monique. Superleuk om ze weer te zien natuurlijk! Na de lunch pakten we de metro naar mijn huisje (naja, eigenlijk ons kamertje) om hun bagage te droppen en het appartement te laten te zien. Rond half 4 pakten we de metro naar Picadillly Circus waar we via Regent Street naar Oxford Street (bekende winkelstraat) liepen. En natuurlijk gingen wij (eindelijk had ik shopmaatjes:-)) enkele winkels in. Uiteindelijk kochten Monique en ik beiden hetzelfde vest, lekker warm voor de winter. Vervolgens liepen we richting Covent Garden waar we Laurens zouden ontmoeten om een hapje te eten. Omdat het vrijdagavond was en supermooi weer stonden veel mensen buiten cafe's te borrelen, wat een druk maar gezellig sfeertje met zich meebracht. Na het eten hebben we nog een lekker toetje gehaald (frozen joghurt) en daarna pakten we de metro naar huis om te gaan slapen. Zaterdag moest Laurens opnieuw extra werken, waardoor hij om 5 uur al wegging. Wij sliepen nog even door tot een uur of 9. Toen maakten we onze klaar voor ons dagje in de grote stad. Nadat we wat brood en beleg hadden gekocht voor onze lunch, het was namelijk prachtig weer, pakten we de metro naar Waterloo station. Vanaf daar liepen we langs de zuidkant van de Thames (Southbank) richting Tower Bridge. Natuurlijk stopten we tussendoor af en toe om foto's te maken:-) We vonden een leuk stuk gras in de buurt van Tate Modern waar we een lekkere lunch creerde voor onszelf. Uiteindelijk liepen we tot aan London Tower waar we een bus pakten richting Travalger square. Vervolgens liepen we via St James Park naar Buckingham Palace en daarna pakten we de metro terug naar huis. Het doel was om ons even op te frissen om vervolgens ergens te gaan eten, maar we hadden uiteindelijk geen zin meer om weg te gaan, dus we besloten een lekkere pastasalade te maken om thuis op te eten. De rest van de avond werd gevult met geklets, zoals vrouwen dat graag doen :-) Zondag pakten we de metro richting Whitechapel waar we richting Bricklane market liepen. We hebben ons goed vermaakt op de markt en we hebben allemaal ook iets gekocht (Daniella en ik hebben beiden een jurk gekocht en Monique een mooie tas). Natuurlijk konden we het niet laten om ons te laten verleiden door het heerlijke eten wat op de markt te vinden was. Rond een uur of 2 pakten we de metro richting Notting Hill waar we Laurens zouden ontmoeten. We liepen een beetje door de wijk om een beetje een idee te krijgen van deze rijke buurt. Vervolgens liepen we door naar Hyde Park, waar we lekker op een kleedje in de zon genoten van onze gekochte brownies. Rond 7 uur werd het al bijna donker, dus besloten we richting Marble Arch te lopen waar we in een arabische buurt gedineert hebben. Maandagochtend moesten Laurens en ik beiden werken, waardoor Monique en Daan besloten om met z'n tweetjes nog even richting het centrum te gaan om iets leuks voor hun mannen te kopen. Rond 1 uur hadden we afgesproken in St Pancras waar we nog even samen geluncht hebben voordat zij hun trein richting London Luton moesten pakken..

Diezelfde avond kwam Marloes (vriendin uit Delft) voor de tweede keer langs in London (vorige keer kwam ze voor haar werk). Het was al vrij laat, dus na wat gekletst te hebben gingen we naar bed. Dinsdag moesten Laurens en ik beiden werken, dus moest Marloes zich alleen vermaken. Ik moest uiteindelijk tot 8 uur bij Elaine (tweetalige tweeling Mimi en Jacob) werken. Marloes en Laurens hadden ondertussen al boodschappen gedaan en het eten stond klaar toen ik thuis kwam, wat een luxe! Na het eten deden we nog een spelletje met Sanjay. Woensdagavond hadden we rond 7 uur afgesproken in het centrum, om met Marloes naar een musical te gaan (the Phantom of the Opera). Marloes had goedkope kaartjes kunnen regelen en we zaten op een prima plek. Donderdag zou Marloes weer richting Nederland vertrekken. Laurens en ik besloten die avond weer een keertje naar de film te gaan (tja, we willen toch goed gebruik maken van onze abonnement). Vrijdag moest ik van 1 tot 11 werken bij Charlotte (met haar tweetalige baby tweeling Owen en Lois). Het was erg leuk om weer op hen te passen en zeker toen Laurens rond 7 uur kwam om mij te helpen. Zaterdag moest Laurens weer extra werken, maar dit keer in London zodat hij pas om half 7 de metro hoefde te pakken. Ik moest die dag ook een aantal uur werken bij Fiona met haar autistische zoon Josh. S'avonds was Laurens zo moe dat we lekker een filmpje in bed hebben gekeken. Zondag zijn we naar het centrum gegaan met als doel naar een museum te gaan. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een kledingwinkel waar Laurens in de aanbieding een mooie broek, blouse en vest heeft gevonden. Eind van de middag gingen we naar de film (Midnight in Paris).

Afgelopen week verliep vrij rustig met weinig bijzonderheden. Vrijdagavond hadden we een klein feestje met collega's van Laurens ter gelegenheid van het afstuderen van een collega. Zaterdag vertrok Laurens rond 9 uur naar het park om met een collega te gaan tennissen in het park. Ik zou mijn bezoek (mijn moeder, oma, tante en oom) rond half 11 ophalen van st Pancras waar ze met de Eurostar aankwamen. Rond half 12 kwamen we in Manor House aan waar Laurens op ons stond te wachten. Het was erg druk in ons kleine kamertje, maar toch even leuk mijn oma, tante en oom ons plekje te laten zien. Mijn moeder had het allemaal al gezien bij haar bezoek in Juli. Rond 12 uur vertrokken we met z'n allen (Laurens had zich ondertussen toegevoegd aan de groep) richting Green Park om daar vervolgens heerlijk in de zon te lunchen. Vervolgens liepen we richting Buckingham Palace en via St James Park naar the Big Ben, waar we een boot pakten richting Tower Bridge. Iedereen vond het erg leuk op de boot en vooral mijn oom maakte veel foto's van de omgeving. Eenmaal bij Tower Bridge aangekomen, stapten we uit de boot om vervolgens rond London Tower te lopen. Daar pakten we bus 15 richting St Pauls Cathedral. Helaas waren er demonstraties gaande waardoor we al snel een andere bus pakten richting St Pancras (Grey's Inn road, naast het werk van Laurens) om daar wat te eten in een pub. Rond een uur of 9 pakten we de metro weer terug naar huis. Mijn familie verbleef in een hotel in onze straat (oftwel superdichtbij, erg praktisch. Zondag mochten Laurens en ik in het hotel ontbijten met mijn familie. Rond 10 uur pakten we (Laurens bleef thuis) de metro naar Notting Hill waar we de Portobello Road afliepen. Vervolgens aten we lunch bij een Thais restaurant. Daarna pakten we een bus richting Knightbridge (zuidkant Hyde park) om langs Harrods te gaan (de bekende, sjieke winkel in London). Wat een drukte!! Na een half uurtje had iedereen het wel gezien en liepen we richting Hyde Park waar we in een restaurant aan het water een cappucino bestelden. Vanuit daar liepen we naar de bus richting Baker street waar Laurens een leuk Indiaas restaurant had gevonden om te dineren. Het eten was heerlijk en het was erg gezellig. Rond half 9 pakten we de bus richting huis (die deed er nogal lang over). Eenmaal in Manor House aangekomen, ging de familie nog even mee naar onze kamer om daar een lekker toetje te eten. Maandagochtend moest ik werken, maar ik had in de middag vrij om mijn familie op de Eurostar te zetten en om ze nog even te zien. Wel weer moeilijk om afscheid te nemen, vooral van mijn moeder...

Bedankt voor al jullie bezoekjes! Het was allemaal zeer geslaagd!!

Liefs Marie

  • 21 Oktober 2011 - 12:06

    Nathanael:

    Gelukkig zijn jullie al die bezoekjes nog niet zat, want over een week krijg je opnieuw bezoek. Dan brengen wij (Daryl, zijn neef Jan en ik) een lang weekend door in Londen! Kunnen we jullie vrijdagavond al zien?

    Liefs,

    Nathanaël

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 13329

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: