Nog meer bezoekjes - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Nog meer bezoekjes - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Nog meer bezoekjes

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

26 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo!

Ik dacht dat het wel weer eens tijd was van iets van me te laten horen..

Het weekend nadat we afscheid hadden genomen van mijn moeder en franse familie pakten we (vrijdag 21 Oktober) de bus richting Manchester. Het was een lange reis van 5 uur; tja, je moet wat over hebben voor onze vriend Chris, die samen met zijn vriendin Ofgu in Manchester woont. Chris kwam ons ophalen bij het busstation om vervolgens ruim een half uur naar zijn huis te lopen. Ondertussen zagen we de stad By Night! Thuis aangekomen kletsten we nog wat met Ofgu en rond half 2 kropen we ons bedje in. Echte luxe overigens, Chris en Ofgu wonen namelijk in een groot huis (vergeleken met ons appartementje) met een woonkamer waar wij konden slapen.. Zaterdag kregen we een heerlijk ontbijt voorgeschoteld om vervolgens heel de dag door de stad te wandelen. Laurens en ik vonden het een mooie stad, zoals je op de foto's kunt zien. S'avonds weer terug naar huis voor een heerlijk diner (met hun huisgenootjes) en daarna nog even de cocktailbar in! Zondag hebben we nog een aantal uurtjes door de stad gewandeld en gelunched in een leuke pub. Rond een uur of 4 pakten we weer de bus op weg naar London.

De week erop had ik eindelijk een afspraak voor een van mijn vrijwilligerswerk, 'Resources for Autism'. Het gesprek met mijn begeleider en het gezin met waarmee zou werken verliep goed en we maakten direct een afspraak om de week erop op maandag te beginnen. Vrijdagmiddag kwamen mijn broer en twee vrienden een weekendje naar London. Het was erg leuk om mijn broer weer te zien, ook al hadden we niet veel tijd samen; zij gingen namelijk zaterdag en zondagmiddag naar een voetbal wedstrijd. Zaterdagavond zijn we met z'n allen gaan stappen (tevens met ons huisgenootje Sanjay en 2 vrienden). Aangezien het maandags Halloween was, was het feest in de sfeer van halloween (zie foto's). Zondag kwam mijn broer nog even langs om onze kamer te zien en om gedag te zeggen.

Maandagmiddag had ik afsproken met het gezin van Hassan (5jaar) om mijn vrijwilligerswerk te starten. Hassan vond het vrij spannend dat ik er was en hij had nog veel moeite om contact te maken (wat niet vreemd is voor een autistische jongen). Dinsdag had ik met een Nederlandse vriendin van Elaine (moeder Mimi en Jacob) afsproken om met Mimi en Jacob en haar zoon in het park te spelen. S'middags ben ik met de kinderen naar Angel gegaan om Laurens op te zoeken die daar moest werken (voetgangers tellen). Laurens vond het erg leuk de kinderen te zien, vooral Mimi vindt hij helemaal geweldig... Donderdag had ik een gesprek voor mijn tweede vrijwilligerswek bij Kids Company. Het gesprek vond plaats op een school op 10 minuten lopen van mijn huis. Het gesprek verliep erg prettig en er werden direct al plannen gemaakt om de dag erna met de directeur van de school af te spreken om te bekijken wat mijn taken zouden zijn. Tijdens het gesprek met de directeur en de SENCO (special educational needs coordinator, oftwel vertegenwoordiger van de kinderen met sociaal-emotionele problematiek), werd duidelijk dat ik diverse taken zou krijgen, waaronder het geven van danslessen aan groep 7, sociale vaardigheidstraining aan een jongen uit groep 4 en 'circle of friends' in groep 6. Een gevarieerde en interessante takenpakket! Zaterdag gebruikten Laurens en ik om wat dingen te regelen en s'avonds moesten we oppassen op de tweetalige (baby) tweeling (moeder Charlotte). Zondag zijn we met Sanjay naar het 'Museum of Everything' gegaan. Het was een bijzondere ervaring, want tja, wat is alles?!

Omdat ik 2 volle dagen in de week met de tweejarige, tweetalige tweeling (:)) Mimi en Jacob (moeder Elaine) werk, probeer ik elke week wat anders te doen. In tweede week van November besloot ik de Mimi en Jacob mee te nemen naar het werk van Laurens om vervolgens samen te lunchen. Laurens werkt namelijk in de buurt (ongeveer 40 minuten lopen) van Caledonian road waar de kinderen wonen. S'middags zijn we nog gaan kijken naar de kermis die in de straat stond. S'avonds moest ik meteen door naar Charlotte om daar op te passen tot een uur of 11. Lange dag dus, maar wel goed geld verdiend! Laurens had diezelfde avond een feest op zijn werk, waar clienten van Space Syntax waren uitgenodigd. Dit was een unieke kans voor Laurens om te netwerken.
Vrijdag de 11e zou ik beginnen met mijn vrijwilligerswerk bij Holmeigh Primary School (onder supervisie van Kids Company). Het was een boeiende maar drukke dag! Rond een uur of 9 haalden Laurens en ik Willeke (de moeder van Laurens) op van st Pancras waar ze met de eurostar aankwam. Zaterdag zijn we eerst naar National Gallery gegaan (bij Travelgar square) om vervolgens de bus te pakken naar Shakespear's globe voor een rondleiding. Na een lekkere lunch pakten we de metro naar oost London waar we een viewing (kamer bekijken) hadden. [Oja, by the way, Laurens en ik hebben besloten om te verhuizen. Er zijn een aantal redenen, waaronder het feit dat we geen verwarming hebben (een week geleden pas gefixed en nu weer kapot), geen douche (alleen een bad) en geen woonkamer.] Helaas was het huis in oost London te ver verwijderd van onze banen (aangezien we alles fietsen moeten we toch wel een beetje in de zelfde buurt blijven). S'avonds zijn we gaan shoppen in Oxford street en daarna hebben we heerlijk gegeten in een klein, gezellig restaurant. Zondagochtend hebben we nog wat boodschapjes gedaan en daarna heeft Laurens zijn moeder weer op de trein gezet naar Brussel. Haar bezoek was kort maar krachtig!

Vorige week stond in het tek envan meer 'viewings'. We hebben uiteindelijk een stuk of 5 kamers bezocht. Omdat we graag met ons huisgenootje Sanjay willen verhuizen, is de keuze van kamers wat beperkt. Natuurlijk zitten we ook vast aan een bepaald gebied en een bepaalde prijzenklasse. Vrijdagavond hadden we een kamer gevonden die we helemaal geweldig vonden. Het huis was ook prima, met een woonkamer, bijkeuken en grote tuin! Helaas ligt het huis iets verder van onze banen verwijderd, ongeveer 10 minuutjes extra fietsen. Wel ligt het huis dichtbij een grote winkelstraat bij Woodgreen en nog steeds dichtbij een metro op de Piccadilly Line die dwars door het centrum gaat! Zou dit iets worden?
Vrijdagavond laat kwamen Chris en Ofgu (uit Manchester) aan in London voor een aantal daagjes. Ondanks dat we ze nog een maand geleden hadden gezien, was het erg leuk ze dit keer in London te ontvangen. Zaterdag hebben we een expositie bezocht; The art of maps. Ook hebben we het British Museum bezocht. Richting de avond zijn we naar Govent Garden gegaan wat er sprookjesachtig uitzag vanwege de kerstsfeer! Eind van de middag moest ik terug naar huis om bij Madeline op te passen. Laurens, Chris en Ofgu hebben nog wat door de stad gelopen en een hapje gegeten in een pub. Zondag zijn Chris en Ofgu samen op pad gegaan en hebben Laurens en ik de tijd gebruikt om dingen te regelen, waaronder een nieuwe viewing (lang verhaal, maar Sanjay had een geweldig huis gevonden dichtbij Finsbury Park). S'avonds kwamen Chris en Ofgu gezellig bij ons eten en eind van de avond zijn ze vertrokken om te logeren bij andere vrienden (die veel meer ruimte hadden om te slapen :-)). Maandag hebben we nog afgesproken om samen te lunchen dichtbij het werk van Laurens, om vervolgens afscheid te nemen. Dinsdagavond waren Laurens en ik uitgenodigd om bij Elaine en Bert (ouders Mimi en Jacob) te komen eten ter gelegenheid van de verjaardag van de tweeling (ze zijn 23 november 2 jaar geworden).

Uiteindelijk hebben we dinsdagavond besloten om toch in het huis vlakbij Woodgreen te gaan wonen. Het mooie huis dat Sanjay had gevonden was uiteindelijk niet meer beschikbaar. Waarschijnlijk komt er eind van de maand een andere kamer vrij in hetzelfde huis, waardoor Sanjay alsnog bij ons kan komen wonen! Meer details over het huis komen nog. We gaan donderdag 1 December verhuizen...

Liefs uit London,

Marie

  • 26 November 2011 - 16:49

    Janice:

    Leuk Marie! Fijn dat je een nieuw en beter huis hebt gevonden, we moeten volgend jaar dan maar weer jullie komen opzoeken... Goed ook dat je zoveel werk hebt ook, lekker verdienen met oppassen, maar vooral ook hele relevante werkervaring opdoen met je vrijwilligerswerk, dat gaat zeker nog lang in je voordeel werken! Tot over een maand.. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 13334

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: