Laatste paar weken van 2011 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu Laatste paar weken van 2011 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

Laatste paar weken van 2011

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

26 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Een laatste berichtje in 2011, net voor onze vakantie naar Nederland! Althans, dat was de bedoeling. Ik ben nu ondertussen al in Nederland...

In mijn laatste update had ik verteld dat we zouden verhuizen.. En inderdaad, de laatste paar dagen van november waren Laurens en ik, naast ons werk, volop bezig met de verhuizing (inpakken etc). De laatste avond in ons oude kamertje (30 november) hebben we samen met Sanjay een grote taxi gehuurd om onze spullen te verhuizen. Donderdag 1 december kreeg Sanjay de sleutels van zijn kamer en de dag erop kregen wij onze sleutels. Om donderdagnacht te overbruggen, sliepen we een nachtje in Sanjay's kamer. Vrijdagavond kregen we eindelijk de sleutel van onze kamer. Het hele weekend stond in het teken van het inruimen van onze kamer. Ook hebben we onze huisgenootjes ontmoet; 3 italianen, 1 jongen uit Bangladesh en ons oude vertrouwde huisgenootje Sanjay uit India (totaal 7 man). We zijn erg blij met onze kamer en ons huis (zie foto's)!

Het tweede weekend van December hadden we bezoek uit Nederland; mijn vriendin Leonie en haar vriend Ruben kwamen een paar nachtjes logeren. Zij waren de eerste om ons nieuwe huisje te zien (met meer comfort vanwege de grotere kamer). Vrijdagavond 9 december pikte ik hen op van Victoria station waar hun bus aankwam. Helaas hadden ze bijna 2 uur vertraging, waardoor we pas rond een uur of half 12 thuis waren. Zaterdag hebben we enkele highlights van London bezocht (Buckingham Palace, Big Ben, Westminster Abbey, London eye etc) en we zijn langs Southbank gelopen, oa langs een grote kerstmarkt. Aan het einde van de dag kwamen we aan bij Tower of London waar een schaatsbaan was opgezet (ontzettend druk, maar wel een mooie locatie). S'avond hebben we lekker thuis gekookt. Zondag zijn we naar Camden gegaan, waar we in Camdenmarket lekkere pannenkoekjes hebben gegeten. Het was voor ons de eerste keer om naar de markt te gaan, erg leuk. Ik heb zelfs nog lekker warme laarzen gekocht. Daarna zijn Laurens en ik naar huis gegaan, omdat ik moest werken. Leonie en Ruben zijn richting het centrum gegaan (Picadilly circus, Oxford street en Govent garden) wat zo ontzettend mooi is met kerst! Maandagochtend was ik vrij, dus ik ben met Leonie en Ruben van Victoria Station (waar ze hun spullen hebben gedropt voor de terugreis) richting Harrords gelopen om vervolgens naar Hyde park te lopen waar weer een kerstmark/kermis stond. Rond half 3 pakte ik de metro richting huis om weer te gaan werken.

Vorige week heb ik gewerkt (en betaald gekregen) op de school waar ik altijd vrijwilligerswerk doe! Ik ben gevraagd om in 2012 af en toe invalwerk (LSA; learning support assistant; personal assistant of children with special needs) te doen, dus dat is goed nieuws. Vrijdag ben ik ook naar school gegaan, omdat mijn dansgroepje ging optreden voor de hele school. We kregen veel complimentjes, wat erg leuk was. Helaas eindigde de dag minder goed, omdat ik een ongeluk heb gehad met de fiets. Ik ben aangereden met de auto en mijn fiets is total loss. Gelukkig heb ik alleen wat blauwe plekken en voelde ik me de dag erop alweer een stuk beter. Zaterdagmiddag ben ik gewoon gaan werken en daarna hebben Laurens en ik een nieuwe fiets gekocht. Een echte damesfiets met een mandje (zie foto)! Ik ben er erg blij mee! De rest van het weekend hebben we rustig aan gedaan; we hebben wat kerstinkopen gedaan en we zijn naar de film gegaan.

Afgelopen week had Laurens een paar daagjes vrij. Hij is dinsdagmiddag en woensdag mee naar mijn werk gegaan (oppassen bij Mimi en Jacob). Dinsdagmiddag zijn we langs het kanaal van St Pancras naar Camden Town gelopen (met de buggy) en woensdag zijn we naar Natural History Museum gegaan (met de metro van Caledonian Road naar South Kensington, oftwel noord oosten naar zuid westen). We waren net papa en mama :) Donderdagochtend moest ik nog werken en richting de avond zijn we de bus in gestapt op weg naar Nederland..

Voor diegenen die ik niet zal zien voor 2012 alvast 'a Happy New Year'!

Liefs Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 13332

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: