We hebben een baan!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu We hebben een baan!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marie Veldhuijsen - WaarBenJij.nu

We hebben een baan!!

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

03 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi everyone!

Het is alweer een tijdje geleden, maar hier ben ik weer met een update van onze avonturen in London in Januari 2012.

De week na onze vakantie in Nederland was een rustige week. Zaterdagmiddag had ik een gesprek met Charlotte (de derde Charlotte voor wie ik werk), een potentiele nieuw oppasadres voor in de avonduren. Zaterdagavond moesten Laurens en ik oppassen bij de Nederlandse Charlotte (met een tweeling van nu ongeveer 7 maanden). Op deze manier kunnen Laurens en ik een avondje relaxen in een mooi huis met veel meer luxe dan thuis! Best een mooie manier om geld te verdienen:) Zondagmiddag gingen we naar het National Portrait Museum (bij Travalgar square) en in de avond zijn we een hapje gaan eten (tevens een heerlijk flesje wijn besteld) in de buurt van Victoria om ons 6-jarig samen zijn te vieren.

De week erop kregen we bezoek uit Delft. Jos (een oud huisgenootje en vriend van Laurens) en zijn vriendin Loes kwamen ons opzoeken. Het was een drukke, maar gezellige week met vele avondjes thuis (heerlijk als je thuis komt van werk en er is al voor je gekookt:)).
Het weekend gingen we samen met Jos en Loes met de bus naar Travalgar square (ik geloof dat het wel ruim een uur met de bus was, maargoed je ziet wel een hele hoop van de stad wat Jos en Loes erg leuk vonden). Vanaf daar zijn we via Westminster Abbey en Buckingham Palace gelopen naar Tate Britain (museum) waar we 2 uur hebben rondgelopen. Na een lekker kopje cappuccino pakten we de benenwagen richting Charing Cross waar we zouden uiteten in een chique restaurant. Jos had een vriendin (Janita, die tevens in London woont) uitgenodigd om te komen eten in het restaurant. Het eten was heerlijk en het was erg gezellig. Na het eten besloten we naar de Nederlandse pub van London te gaan (net naast Chinatown) waar we wat Nederlandse vrienden van Janita zouden ontmoeten. De pub zag er vrij normaal uit, behalve dat er wat posters ophingen met Nederlandse teksten. Ook spraken er ook vrij veel mensen Nederlands. Uiteindelijk werd het pas echt Nederlands toen er muziek van Guus Meeuwis werd gedraaid :-)

Zoals een aantal van jullie weten, had Laurens voor de kerstvakantie te horen gekregen dat zijn stageplaats (Space Syntax) hem een baan wilde aanbieden voor 3 maanden. Zijn werkzaamheden zullen wat uitbreiden en hij krijgt er eindelijk voor betaald. Uiteindelijk heeft Laurens, de derde week van Januari, zijn contract ondertekend. Het was het zover, Laurens heeft een baan!! Natuurlijk moest dit gevierd worden met een lekkere fles champagne!

De vrijdag (20/01) erop kreeg ik supergoed nieuws te horen. De basisschool waar ik op vrijdagmiddag vrijwilligerswerk doe, heeft mij een parttime baan aangeboden. Ik zal gedeeltelijk als een LSA (learning support assistant) werken met een meisje (Halima) uit groep 6. Zij heeft hulp nodig op het gebied van lezen, schrijven, rekenen en zij heeft begeleiding nodig op sociaal-emotioneel gebied (oa. het omgaan met klasgenootjes). Daarnaast zal ik een aantal uur werken met diverse kinderen met gedragsproblemen (waaronder autisme). Ook zal ik nog twee uur vrijwilligerswerk blijven doen (social skill groups), omdat ik dat erg leuk vind.

Het weekend zijn Laurens en ik naar de IKEA gefietst, om te kijken voor een topper (extra matras). Ons matras is zo onprettig dat we besloten hadden om het iets comfortabeler te maken met een topper. Aangezien het al bijna etenstijd was besloten we daar tevens een hapje te eten (zweedse balletjes; het favoriete gerecht van mijn zus :-)) Na het eten fietsen we snel naar huis, omdat ik die avond voor de eerste keer zou oppassen bij de nieuwe Charlotte (met haar zoon James). Zondagavond zijn we met een aantal van onze huisgenootjes (Sanjay, Moudood en zijn vriendin) gaan bowlen. Daarna hebben we ook nog gepoold en getafeltennist. Best een vermakelijke avond dus!

Afgelopen week ben ik al gestart met werken. Het was nogal wat geregel met mijn huidige oppasbaantjes en met de school zelf, maar ik ben donderdagmiddag begonnen met het betaalde werk.

Afgelopen weekend zijn we gaan shoppen in Woodgreen (shopping area op loopafstand). Uiteindelijk hebben we in een beddenwinkel een topping gekocht en hoefden we niet meer terug naar de IKEA. S'avonds moesten we oppassen bij Madeline (moeder van tweeling waar ik op donderdag en vrijdagmiddag werk). Zondag zijn we op tijd opgestaan om naar het centrum te gaan, waar er een grote optocht was voor het Chinees nieuwjaar (zie foto’s). Natuurlijk konden we (Laurens, Sanjay en ik) het niet laten een lekkere lunch te verorberen in China Town. Wat erg leuk was, was de Chinese New Year Tree. Er werden continue reiszakjes met wensen gegooid en de bedoeling was om ze in de boom te gooien. Laurens en Sanjay hebben zich wel een half uur lang kunnen vermaken. In de avond kwam ons oud huisgenootje Edina eten. Sanjay en Laurens hebben heerlijk Indiaas gekookt!

Het is alweer bijna weekend!! Vanavond moet ik oppassen bij Charlotte (met dochter Iris) en Laurens heeft een feestje van zijn werk. Morgen hebben we een feestje van onze huisbaas (met wie we een goede band hebben). Hoe dat zal gaan vertel ik in mijn volgende update...

Liefs uit London,
Marie

Ps: Aangezien ik 3 dagen in de week op school ga werken, heb ik een aantal van mijn baantjes opgezegd. Ik werk op maandag, donderdag en vrijdag op school en blijf voorlopig op dinsdag en woensdag bij de tweetalige tweeling Mimi en Jacob werken (zie foto's). Ik werk nog als vrijwilliger (met een autistische jongen) op maandag na schooltijd. Op vrijdag eind van de middag/begin van de avond werk ik nog bij Madeline (mijn eerste baantje). Voor de rest werk ik in het weekend en de avond nog af en toe als opppasser bij de 3 Charlotte's. Ook werk ik nog af en toe op zondagavond bij Fiona, met haar autistische zoon Josh.

  • 04 Februari 2012 - 05:56

    Anke:

    Even hele korte reactie.. Maar wat goed en fijn voor jullie allebei! Succes! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ons avontuur

Recente Reisverslagen:

03 September 2013

Einde van ons tweede jaar in London

19 Mei 2013

Actieve en sociale tijd smaakt naar meer

12 Maart 2013

Een nieuw jaar in London

11 Januari 2013

Het is alweer eind 2012

02 November 2012

Twee drukke maanden
Marie

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 13334

Voorgaande reizen:

02 Juni 2011 - 30 November -0001

Ons avontuur

Landen bezocht: